کد مطلب: ۴۴۴۳۲۸

شرط بازگشایی نماد خودرو و خساپا

شرط بازگشایی نماد خودرو و خساپا

در حالی که در روزهای پر رونق و صعودهای شارپی شاخص کل بورس، نمادهای معاملاتی ایران خودرو و سایپا بسته بودند و اجازه معامله نداشتند، شرط بازگشایی آن‌ها ثبت افزایش سرمایه در دفتر ثبت شرکت‌ها اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی نماد دو شرکت ایران خودرو و سایپا از ۲۶ و ۲۷ اسفند سال گذشته به دلیل برگزاری مجمع فوق العاده و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها بسته است که در روزهای رونق بازار سهام، سهامداران این دو شرکت پیگیر زمان بازگشت به بورس این دو هستند.

براساس این گزارش، «خودرو» بعد از دریافت مجوز افزایش سرمایه ۱۸۷۲ درصدی از تجدید ارزیابی دارایی‌ها، ۲۷ اسفند با برگزاری مجمع فوق العاده آنلاین، سرمایه اسمی را از از ۱٫۵۳ به ۳۰٫۱ هزار میلیارد تومان رساند و به بزرگترین شرکت بورسی از لحاظ سرمایه اسمی تبدیل شد.

«خساپا» هم ۲۸ اسفند با اعمال افزایبش سرمایه ۳۹۸ درصدی، سرمایه اسمی را از ۳٫۹ به ۱۹٫۵ هزار میلیارد تومان رسانده است.

توضیح مقام مسئول در سازمان بورس

در این رابطه علی‌اکبر خادم رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی سازمان بورس توضیح داد: طبق ضوابط و مقررات، بازگشایی نماد شرکت‌ها بعد از افزایش سرمایه بیش از ۲۰۰ درصدی منوط به ثبت سرمایه جدید در اداره ثبت شرکت‌ها بوده و ایران خودرو و ساپیا، هنوز به دلیل لزوم اخذ مجوز از سازمان خصوصی سازی و عدم برگزاری جلسات به علت شرایط کرونایی، نتوانسته‌اند مجوز لازم را دریافت کنند.

وی ادامه داد: بنابراین بازگشایی نماد خودرو و خساپا مشروط به دریافت مجوز سازمان خصوصی سازی و سپس ثبت سرمایه جدید در اداره ثبت شرکت‌ها است و هر زمان این فرایند طی شود با توجه به نبود ابهامی در اطلاعات در اولین فرصت زمینه بازگشایی نماد این دو شرکت فراهم خواهد شد.

توضیح معاون سازمان خصوصی سازی

ابوالقاسم شمس جامخانه عضو هیات عامل سازمان خصوصی سازی و معاون شرکت ها و قیمت گذاری بنگاه ها هم با تایید نکات اعلامی خادم به بورس پرس گفت : فردا دوشنبه، جلسه هیات واگذاری برگزار و مصوبه لازم برای صدور مجوز افزایش سرمایه ایران خودرو و سایپا صادر می شود تا به سرعت فرایند ثبت در اداره شرکت ها فراهم شود.

منبع: بورس پرس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با سلام،حوصله همه رو سر بردن،پس کی میخواد باز بشه خودرو؟مثل ماشین درست کردنشون با تنبلی باید باشه حتما؟