کد مطلب: ۶۰۵۸۸۹

فرش قرمز بورس برای بودجه / عرضه اولیه سغدیر صف خرید شد

فرش قرمز بورس برای بودجه / عرضه اولیه سغدیر صف خرید شد

در آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با افتی ۰٫۵ درصدی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با افتی ۰٫۵ درصدی کار خود را آغاز کرد. افت شاخص در حالی رخ می‌دهد که امروز قرار است لایحه بودجه از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود.

لایحه‌ای که به نظر می‌رسد خبرهای خوشی برای بورسی‌ها داشته باشد. از کاهش میزان فروش اوراق دولتی گرفته تا ثابت ماندن نرخ گاز.

با این حال در ۳۰ دقیقه ابتدایی معاملات امروز، ارزش معاملات کمتر از ۵۰۰ میلیارد تومان بوده و سه نماد خودرو، فولاد و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشته‌اند.

وضعیت فرابورس هم بهتر از بورس نیست و این بازار هم با سرخ‌پوشی اکثریت نمادهای خود مواجه است. فرابورس، سمگا و آریا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص این بازار داشته‌اند. در این بازار نماد سغدیر که دیروز به روش جدید عرضه اولیه شده بود با صف خرید همراه است.

بازار در حالی دومین روز معاملاتی این هفته خود را هم قرمز آغاز کرده که اکثر کارشناسان معتقد بودن این هفته احتمالا بورس روندی متعادل یا مثبت داشته باشد. با این حال با تعیین تکلیف بودجه در امروز احتمالا بازار سمت و سوی خود را پیدا کند.

امروز همچنین اولین نشست خبری رئیس جدید سازمان بورس هم در حال برگزاری است.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ریزش شارپی مدتی طول می کشد که به پایان برسد، چرا؟
    چون اولا حجم زیاد نقدینگی که وارد بورس شده بود خارج شده است.
    ثانیا با کاهش شاخص ناشی از ریزش شارپ خیلی از افراد ترسیده شده اند و سهام داری کوتاه مدت اختیار کرده اند و نمی گذارند که شاخص از مسیر نوسانی خارج شود که درست نیست زیرا سهام داری کوتاه مدت یکی دو هفته ای نه تنها برای شرکت ها سودی ندارد بلکه به دلایل مختلفی شرکت را دچار زیان و ضرر کرده و ارزش سهامش را با افت قیمت مواجه می کند.
    ثالثا به نظر می رسد برخی از متضررین هم برای جبران ضرر از بازار نوسانگیری می کنند و تا شاخص ۵۰ تا ۱۰۰ هزار واحد رشد می کند وارد صف فروش شده و شاخص را می ریزند که این کار هم درست نیست.
    موارد بالا اگر ادامه دار شود پول های هوشمند را هم در ورود مردد کرده و راهی سایر بازارها (طلا و دلار و مسکن و خودرو و ..‌.) می کند که در آینده به نفع بورس نیست.
    البته به مرور زمان موارد بالا بتدریج رفع شده و بازار پس از مدتی به روال طبیعی برمی گردد.
    امروز رئیس محترم سازمان بورس صحبت کرده اند و از سوددهی خوب شرکت ها گفته اند، پس با این سوددهی خوب چرا سهام همچنان ریزش می کند؟؟؟؟؟
    به دلایل بالا و تنها راه حل آن هم سهام داری واقعی یک سال به بالا و برای سود خوب سه الی چهار ساله است در این صورت بازار به ثبات رسیده و طبق فرمایش رئیس سازمان بورس بهترین راه اعتماد سرمایه گذار که ثبات بازار است محقق شده و با ثبات بازار پول های هوشمند هم ورود کرده و بورس به دوران رشدش برمی گردد

  • ناشناس

    تا در فضای جنگ و تنش با دنیا هستیم امید به اقتصاد پویا و بورس سرپا واهی خواهد بود

  • علی

    سغدیر نخریدم و نخواهم خرید.

    • ناشناس

      بخوایمم به ماها که ندادن فعلا..

  • ناشناس

    هیچ کس عرضه اولیه نمی خرددولت بدنبال جیب سرمایه گذاران نباشدتمام شد

  • ناشناس

    متاسفانه بازار بورس ایران واقعی نیست و یک بازی شده که سودش به یه عده خاص می رسه که با استفاده از رانت اطلاعاتی کنترل و قاعده بازی رو در دست خودشون گرفتن و بقیه محکوم به شکست هستن

  • ناشناس

    پول خونه و ماشین مردم بیچاره رو بخورید یه آب هم روش…ببینم تا کجا میخاین پیش برین

  • د.ر

    هر روز به یه بهانه بورسو منفی میکنین. موندم واقعا خیر می بینین

    • ناشناس

      بله که خیرمی بینن فعلا که دارن صفا می کنن باپولهای مردم ؛چندین ساله دارن بادروغهاشون خیرمی بینن

  • ناشناس

    سیمان بیارجمند بعد ١۵سال الاف کردن مردم حالا گفته یک ماه فرصت دارید اقساط رو بدید و مدارک رو به ادرس واحد سهام بفرستید اما هیچگونه ادرسی گفته نشده ا.الان ما باید مدارک رو به کجا بفرستیم وقتی ادرسی ندادن ???ایا این یک راه واسه خوردن سرمایه از دست رفته مردم نیست

  • ناشناس

    سغدیر نیومده صف فروش شد، قرمزته ه ه…

  • ذلل

    بد