کد مطلب: ۲۹۷۱۴۰

شرکت آمازون هم یک تریلیون دلاری شد

شرکت آمازون هم یک تریلیون دلاری شد

ارزش هر سهم شرکت آمازون در مبادلات بورس نیویورک با ۲.۲ درصد افزایش به ۲۰۱۲.۷۱ دلار رسید و بدین ترتیب آمازون پس از اپل به دومین شرکت در تاریخ بدل شد.

ارزش بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان با گذشتن از یک تریلیون دلار، آن را به دومین شرکت یک تریلیون دلاری پس از اپل تبدیل کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از آناتولی؛ ارزش هر سهم شرکت آمازون در مبادلات بورس نیویورک با ۲.۲ درصد افزایش به ۲۰۱۲.۷۱ دلار رسید و بدین ترتیب آمازون پس از اپل به دومین شرکت در تاریخ بدل شد که ارزش نماد آن از یک تریلیون دلار خواهد گذشت. آمازون در سه ماهه دوم امسال حدود ۲.۵ میلیارد دلار سودآوری داشته است که در تاریخ این شرکت بی‌سابقه است. درآمد این شرکت نیز در دوزاده ماه منتهی به اوت ۵۲.۸۹ میلیارد دلار بوده است.

اما ثروت جف بزوس، مدیرعامل این شرکت و ثروتمندترین فرد جهان با ۲.۶ میلیارد دلار افزایش در یک روز به ۱۶۷.۳ میلیارد دلار رسید! بزوس آمازون را سال ۱۹۹۴ در گاراژ منزلش به عنوان یک کتاب فروشی آنلاین تاسیس کرد و اکنون بعد از ۲۴ سال آمازون تبدیل به بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان شده است.

اپل که در ماه اوت به ارزش یک تریلیون دلاری رسید نخستین شرکتی در تاریخ نبود که این سطح را کسب می‌کرد و این عنوان متعلق به شرکت نفت چین «پتروچاینا» بوده است هر چند که ارزش این شرکت در سطح بالای یک تریلیون دلار دوام چندانی نداشت و اندکی بعد به زیر یک تریلیون دلار رسید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.