کد مطلب: ۳۷۴۹۴۵

در مجمع امروز شرکت سیمان ارومیه چه گذشت؟

در مجمع امروز شرکت سیمان ارومیه چه گذشت؟

در مجمع امروز شرکت سیمان ارومیه، 77 درصد از سهامداران این شرکت حضور داشتند و مدیر عامل این شرکت، مهندس نیک‌نام در خصوص ترازنامه مالی آن توضیحاتی را ارائه کرد و در پایان پس از اعتراضات متعدد به سود پیشنهادی شرکت در نهایت سود 50 تومانی تصویب شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جلسه مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت سیمان ارومیه (سهامی عام) برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷ در ساعت ۱۵ امروز با حضور 77 درصد سهامداران، اعضای هیات‌مدیره و مدیر عامل شرکت، حسابرس و بازرس قانونی و نماینده سازمان بورس برگزار شد.

در این جلسه دستور جلسات زیر توسط منشی جلسه به شرح زیر قرائت شد:

۱- استماع گزارش هیات‌مدیره حسابرس مستقل و بازرس قانونی برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷

۲- بررسی و تصویب صورت‌های مالی برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷

۳- انتخاب حسابرس و بازرس قانونی حسابرس برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۸

۴- انتخاب روزنامه کثیر الانتشار برای درج آگهی‌های رسمی شرکت.

۵- بررسی و تصویب معاملات مشمول ماده ۱۲۹ قانون تجارت.

۶- انتخاب اعضاء حقوقی هیات‌مدیره.

۷- سایر مواردی که در صلاحیت مجمع عمومی عادی سالانه است.

در این جلسه بیان شد که سود این شرکت در مقایسه با سال 96 معادل 75 درصد سود داشته و از سال 94 به بعد این شرکت شاهد رشد و افزایش سرمایه بوده است.

به گفته نیک‌نام، مدیر عامل شرکت سیمان ارومیه، این شرکت امروز حدود 2.5 درصد از سهم سیمان کشور را به خود اختصاص داده است.

در این جلسه چشم‌اندازهای زیر را برای سهامداران ترسیم کردند:

1- حفظ بازار داخلی و گسترش بازار صادراتی

2- مدیریت هزینه و کنترل بهای تمام شده

3- تحقق و توسعه و تولید محصولات جدید و شناساندن آنها به بازارهای داخلی و صادراتی

4- تداوم تولید محصولات سازگار با محیط زیست زیر نظر کارشناسان متخصص

5- تحقیق و مطالعه بر روی پروژه‌های جدید

6- پرداخت سود سهام معوقه سهامداران این شرکت

به گفته نیک‌نام، سود سهامداران حقیقی به طور کامل تسویه شده است و در حال حاضر به دنبال پرداخت هر چه سریع‌تر سود سهامداران حقوقی هستند و به زودی پرداخت خواهد شد.

وی گفت: علت تاخیر پرداخت سود سهام سهامداران مشکلاتی است که اخیرا رخ داده و در اکثر شرکت‌ها نیز ایجاد مشکل کرده است. ما با مدیریت نقدینگی، هزینه‌ها را به صفر رسانده‌ایم و امیدواریم این مشکلات را حل کرده و در سال 98 سودهای معوقه را پرداخت کنیم و دیگر با این مشکلات مواجه نشویم.

رئیس مجمع نیز خواهان پرداخت به موقع سود سهامداران بود.

سود پیشنهادی از مدیر عامل سیمان ارومیه برای هر سهم، 40 تومان بود که موجب اعتراض بسیار سهامداران شد و د نهایت سود 50 تومانی برای هر سهم به تصویب رسید.

نیک‌نام درباره توقف صادرات سیمان به عراق گفت: جایگزینی برای آن نداریم اما اقداماتی مانند صادرات به ارمنستان در حال انجام است. البته ما صادرات کلینگر را شروع کرده‌ایم که به دلیل حجیم بودن این صنعت با مشکلات حمل و نقل مواجه هستیم اما در حال حاضر به صورت آزمایشی 1000 تن کلینگر صادر کردیم که اگر جوابگو باشد ممکن است بهتر از سیمان پاکتی ما عمل کند.

وی همچنین درباره صادر کردن سیمان به سوریه بیان کرد: کشور سوریه در این صنعت پیشرفت‌هایی داشته است و ما به علت هزینه زیاد ارسال آن با مشکل روبه‌رو هستیم. البته ما با سوریه تعاملاتی داشته‌ایم و امیدواریم این بازار به حیات شرکت کمک کند.

نیک‌نامّ در مورد افزایش نرخ این صنعت گفت: در مورد آن صحبت‌های بسیاری است و ما امیدواریم محقق شود اما پیش‌بینی ما این است که 50 درصد افزایش نرخ شاهد باشیم البته این تنها پیش‌بینی ماست و باید تصویب شود.

در پایان جلسه رئیس مجمع درخصوص پاداش اعضای هیات‌مدیره بیان کرد: طبق دستورالعمل سازمان تامین اجتماعی، این پاداش پرداخت نخواهد شد و قرار است که دیگر پاداشی پرداخت نشود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.