خبر مهم:

کد مطلب: ۲۹۹۴۱۸

شرکت‌های دانش‌بنیان وارد بورس می‌شوند

شرکت‌های دانش‌بنیان وارد بورس می‌شوند

معاون علمی و فناوری رئیس‎‎جمهوری گفت: شرکت‌های دانش بنیان با رونق فعالیت‌ها و گسترش دامنه نفوذ و رسیدن به سطح درآمدی بالا، وارد بازار بورس می‌شوند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان با رونق فعالیت‌ها و گسترش دامنه نفوذ و رسیدن به سطح درآمدی بالا، وارد بازار بورس می شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز، سورنا ستاری عصر دوشنبه در نشست مشترک با مدیران، روسا، فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان، فناوران و نخبگان استان گلستان اظهار داشت: در سال‌های گذشته این شرکت‌ها به دنبال دریافت کمک مالی از دولت بودند اما امروزه به این نتیجه رسیده‌اند که باید به دنبال سرمایه‌گذار بخش خصوصی بوده و بدون بودجه‌های دولتی به دنبال گسترش فعالیت‌های خود باشند.

وی بیان کرد: هم اینک 3 هزار و 700 شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های گوناگون مشغول فعالیت هستند که با توجه به چشم انداز بلند‌مدت ترسیم شده توسط دولت، از حمایت‌های همه جانبه بهره مند خواهند شد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری افزود: باید شرایط فعالیت برای همه متقاضیان راه اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود و به بن بست رسیدن هر کدام از این ایده‌های خلاقانه، خیانت به آینده کشور و ناامید کردن جوانان در این شرکت‌ها، اشتباهی بزرگ است.

ستاری ادامه داد: یکی از خدمات امیدوار کننده دولت برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، فراهم کردن شرایط گذراندن خدمت سربازی نخبگان در این شرکت‌ها است که با به نتیجه رسیدن این طرح بخش عمده ای از دغدغه نخبگان جوان از میان می رود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اظهار داشت: حمایت دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان و جذب سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در این بخش، آینده روشن کشور را با فراهم کردن فرصت اشتغال و تامین درآمدهای اقتصادی تضمین خواهد کرد.

وی اضافه کرد: باور لزوم حمایت دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان با تزریق بودجه‌های ناشی از فروش نفت تصوری اشتباه و نادرست است و کشور با این روش‌های اشتباه صاحب دانش و تکنولوژی نخواهد شد.

به گفته وی، اگر چه پارک علم و فناوری محل اجتماع و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در استان‌های مختلف است، اما این فعالیت‌ها نباید محدود به مکان خاصی بوده و همه شهرها و روستاهای کشور باید تبدیل به محل تلاش گروه‌های دانش بنیان و فناور باشد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.