کد مطلب: ۴۴۱۷۴۱

مدیرعامل شستا خبر داد:

شستا بورسی می‌شود / عرضه اولیه جدید تا نهایتا هفته اول اردیبهشت

شستا بورسی می‌شود / عرضه اولیه جدید تا نهایتا هفته اول اردیبهشت

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با اعلام خبر بورسی شدن این شرکت در آینده نزدیک گفت: حداکثر تا هفته اول اردیبهشت ماه سال جاری نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با نماد شستا در بورس عرضه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «محمد رضوانی فر » مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) اظهار کرد: با انجام مراحل اداری و همکاری سازمان بورس در نظر داریم حداکثر تا هفته اول اردیبهشت ماه سال جاری نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با نماد شستا در بورس عرضه شود.

وی افزود: عرضه سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی همچنان ادامه دارد و قصد داریم در سال جاری سهام شرکت‌های سیمان تامین، ذغال سنگ پرورده طبس، تامین سرمایه امین ، ملارد شیر، لطیف، چوب و خزر کاسپین و صنایع عمومی تامین را به بورس بیاوریم.

رضوانی‌فر همچنین درباره عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه گذاری صبا تامین گفت: با درج نماد معاملاتی «صبا» و آگهی عرضه اولیه صبا در هفدهم فروردین ماه، شرکت سرمایه گذاری صباتامین فردا (چهارشنبه) در فرابورس ایران عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه بازدهی پرتفوی این شرکت در سال مالی جاری بیش از ٢٧٠درصد بوده است، ادامه داد: شرکت سرمایه گذاری صبا تامین در ٩ ماهه اول سال مالی جاری حدود ٢ هزار و ٧١٠ میلیارد تومان سود خالص کسب کرده است.

مدیرعامل شستا افزود: سرمایه شرکت سرمایه گذاری صبا تامین ١۵ هزار میلیارد ریال است و به لحاظ سرمایه ثبتی و ارزش این شرکت در گروه سرمایه‌گذاری‌ها در رده نخست قرار دارد.

بر اساس این گزارش شرکت سرمایه گذاری صبا تامین یکی ازشرکت‌های زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی است که در زمینه سرمایه گذاری و مدیریت سبد سهام فعالیت می کند. این شرکت حدود ۵٠ درصد از سهام شرکت صدر تامین را در اختیار دارد و سهام‌دار بلوکی در برخی نمادهای بانکی و بیمه ای است.

شرکت سرمایه گذاری صبا تامین به عنوان یک شرکت سرمایه گذاری مدیریت پرتفویی از سهام شرکت های بورسی و غیر بورسی و متنوع را داراست.

همچنین ٧٢ درصد از پرتفوی شرکت سرمایه گذاری صبا بورسی است و به لحاظ تنوع صنعت در شرکت های بورسی، ٣٢ درصد ارزش روز پرتفوی متعلق به صنعت استخراج کانه های فلزی، ۳۰ درصد بانک‌ها و موسسات اعتباری، ۱۲ درصد صنعت شیمیایی و پتروشیمی، ۸ درصد صنعت دارو، ۶ درصد صنعت فلزات اساسی، ۵ درصد بیمه و بازنشستگی و مابقی سرمایه در سایر صنایع، سرمایه‌گذاری شده است.

پرتفوی‌ غیربورسی شرکت نیز شامل ۱۹ درصد سهام شرکت سنگ آهن مرکزی، ۲۹ درصد تامین سرمایه امین ،۱۰۰درصد سرمایه‌گذاری هامون شمال و ۱۰۰ درصد کارگزاری صباتامین است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام خیلی مفید بود متشکرم

    • جواد

      سلام
      روی ۷۰ درصد ارزش خالص دارایی بایستی عرضه اولیه قیمت گذاشته شود برای این عرضه اولیه قیمت درست یک هزارتومان بوده است و هزار و دویست تومان گران فروشی است که بایستی سازمان بورس اجازه گران فروشی به هیچ عرضه اولیه ای ندهد تا حقوق کسی ضایع نشود چرا بعد از عرضه اولیه مجددا قیمت صعود میکند و سود خوبی به آن شرکت داده میشود و سهامش ارزشمند میشود و در حقیقت شرکتها با این عرضه اولیه ده درصدی به مردم ارزش سهمشان را رشد میدهند و کلاه سر سازمان بورس و مردم بیچاره میگذارند. نمونه اش نماد کلر

    • ناشناس

      چرا وقتی دیدی نوبتت تو صف بالاست لغوش نکری
      اگر بخواهند صف نشه باید سخف درصد را وردارند یا زیاد کنند

  • سید علی مشهد

    این عرضه اولیه به چه درد میخوره که بعدش بخاطر باند و باند بازی به هیچ عنوان نمیتونی بخری و اضافه کنی من امروز ساعت 8.30 دقیقه و یک ثانیه درخواستم ثبت شد تو نوبت خرید شماره 227 بودم دریغ از یک سهم که به من تعلق بگیره فقط ضررش این شد تا ظهر 85 میلیون پولم راکد موند و نتونستم به خاطر سفارش سهمی دیگه بخرم باید بورس روی واگذاری فکری دیگه ای بکنه البته مثل الان زمان رو بالا نبره فقط باید به کد بورسی که درخواست سهم میکنه البته برای روز بعد عرضه اولیه تا یک ماه سقف تعداد سهم بزاره این طوری شاید بتونن این باند باند بازی رو جمع و جورش کنن

    • ناشناس

      سفارشت زیاد بوده !!! کل سهام شرکت رو سفارش دادی انتطار داشتی ۸۵ م سهام عرضه اولیه گیرت بیاد؟؟!! پس بقیه چی؟؟!! قانون هرچی باشه باید واسه همه برابر باشه . عرضه های اولیه تقریبا رشدشون تضمینیه ، خوب نمیشه که هرکسی پولش بیشتره همه رو بدن اون بخره پس بقیه چی؟ بعضی همین عرضه اولیه رو هم نمیتونن بخرن

    • شهناز

      امروزکه سهم اولی نداشتیم.

    • علی زارع

      سلام
      قبول دارم باند و باند بازیه، ولی ماشالله اگر همه اون 226 نفر جلو شما هر کدوم 85ملیون سفارش گذاشته باشند، دیگه توفعی نمیره، خوب خودت حاضری عرضه اولیه را بفروشی؟ قانون مشکل داره، خودمون هم مشکل داریم، باید حد سفارشات را اصلاح کرد، مثلا هر نفر حداکثر اندازه یک ملیون تومان سفارش بگذاره

    • ناشناس

      برو یه چند تا کلاس بورسی ثبت نام کن

    • ناشناس

      عرضه اولیه است دیگه، کسی تا سود 40 پنجاه درصدی نگیره نمیفروشه که بعد کم کم به تعادل میرسه.

    • یوسف

      موافقم

    • امین

      فرقی نمیکنه تو صف نفر چندم باشی

  • حمید

    سلام. شاید بهتر باشه در بازار بورس برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده احتمالی یا رانت ، مسئولان ذیربط یک قانونی وضع کنند که بر اساس آن خرید سهام عرضه اولیه در روز اول فقط به افراد حقیقی بر اساس کد ملی و کدبورسی اختصاص داشته باشد و کارگزاری ها و سایر حقوقی ها از روز دوم به بعد امکان خرید داشته باشند.

  • ناشناس

    احسنت ولی بالا ۳۰۰۰ تا بدید با قیمت پایین

  • کسری

    باسلام
    بنده دقیقا با فرمایشات اقای سید علی موافقم واقعا خرید عرضه های اولیه فقط مخصوص افراد خاص می باشد که خودشان دست اندر کار هستند و به نوعی همه را حق خودشان می دانند وباید اگر سهامی وجوددارد باید محدود گردد برای ی مدت زمان و بین همه تقسیم گردددر حالی که این موصوع رعایت نمی شه و فقط برای ژن های خوب می باشد

  • حمید از تهران

    سلام
    تا وقتی ابزار انتقال سهام دست یک عده خاص هست و از رانتهای اختصاصی در نوبت گذاری‌ها به نفع خودشون استفاده می کنند این عرضه اولیه ها هیچ گونه سودی برای افراد عادی وخریداران خرد بازار بورس که نقش اصلی رو در بازار دارند نداشته وسود میلیاردیاین عرضه های در جیب معدود افرادی میره که از هر نوع ابزار تبعیضی برخوردارند
    به امید روزی که همه از شانس برابر برای خرید در بازار سهام برخوردار باشند

    • امین

      سلام بنده و خانمم درخواست دادیم و سهام صبا رو گرفتیم بدون اینکه مشکلی باشه نمیدونم شما چرا نتونستی
      ما جزو افراد عادی هستیم شاید درست درخواست ندادید

  • ناشناس

    با این تفاسیر عرضه اولیه صبا را بخریم یا نه

  • ناشناس

    متاسفانه 3 روز ثبت سفارش برای 2 نماد کردم اما هر روز در همان دقایق اولیه با قیمت بالاتر ویرایش میکنم اما دریغ از سهم فقط و متاسفانه جوری اختلال در بازار ایجاد میکنن که سهمی به امثال بنده نمیرسه واقعا جای تاسف است بنظرم این کار بسیار بسیار کثیف است و از پولشویی هم بدتره امیدوارم بالاخره یکی از مدیران بورس مشکل واگذاری را حل کند تا سرمایه بیشتری وارد بازار سرمایه و در نتیجه رونق و جهش تولید را شاهد باشیم که نتیجه نهایی آن ریشه کنی بیکاری است