کد مطلب: ۶۰۳۵۴۳

جزئیات شفاف‌سازی ۵ ناشر

جزئیات شفاف‌سازی ۵ ناشر

دیروز اطلاعیه‌‌‌های متعددی در خصوص «افشای اطلاعات بااهمیت» در سامانه کدال منتشر شد که به جزئیات ۵ اطلاعیه می‌پردازیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته اطلاعیه‌‌‌های متعددی در خصوص «افشای اطلاعات بااهمیت» در سامانه کدال منتشر شد که در ادامه به تشریح جزئیات ۵ اطلاعیه پرداخته شده است.

فملی: شرکت ملی صنایع مس ایران، علل افزایش ۱۳۹‌درصدی سود عملیاتی خود در ۶ ماهه نخست سال نسبت به دوره مشابه سال قبل را به شرح ذیل اعلام کرد:

- درآمدهای عملیاتی ۱۱۶‌درصد افزایش داشته که دلیل عمده آن افزایش نرخ جهانی مس و همچنین نرخ برابری ارز است.

- بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی ۷۰‌درصد افزایش داشته که تمامی عوامل تولید به‌ویژه سربار تولید افزایش ۸۰‌درصدی داشته است. از جمله علل افزایش سربار را می‌توان به افزایش حقوق و عوارض پرداختی به دولت بابت استخراج از معادن و همچنین برخی خدمات معدنی نظیر هزینه‌‌‌های باطله‌‌‌برداری، حمل‌ونقل و… اشاره کرد. دیگر عوامل تولید نیز متناسب با سنوات قبل و همچنین تورم سالانه، استخراج و تولید، حقوق و مزایای پرسنل ناشی از افزایش نرخ سالانه و تعداد پرسنل، افزایش داشته است.

- هزینه‌‌‌های اداری، عمومی و فروش نسبت به دوره مشابه ۱۷‌درصد افزایش داشته که دلایل آن افزایش سالیانه‌‌‌های هزینه‌‌‌های حقوق، دستمزد و مزایای پرسنل شاغل و بازنشسته و افزایش هزینه‌‌‌های توزیع و فروش متناسب با افزایش درآمدهای عملیاتی اعلام شده است.

غکورش: صنعت غذایی کورش از شرکت در مزایده خرید سهام شرکت صنایع غذایی دریاچه گهر لرستان خبر داد. طرف برگزارکننده مزایده، بانک ملی و تاریخ شروع مزایده ۲۵/ ۰۸/ ۱۴۰۰ اعلام شده است. در آگهی مزایده آمده است که بانک ملی در نظر دارد سهام خود، معادل ۷۵/ ۹۸‌درصد سهام شرکت مذکور را در مزایده با قیمت پایه ۶/ ۶۷۴ میلیارد تومان با شرایط مصرح در تعهدنامه شرکت در مزایده از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد ایران) به صورت نقد یا اقساط به فروش برساند.

سامان: بانک سامان از عدم‌حصول نتیجه از برگزاری مزایده عمومی انبار صنعتی- فنی (انبار سعید) خبر داد. شرکت در اطلاعیه‌‌‌ای اعلام کرد که تا پایان مهلت قانونی برگزاری مزایده هیچ پاکت پیشنهادی دریافت نشد.

حپترو: شرکت مهندسی حمل‌ونقل پتروشیمی اعلام کرد که پیرو مزایده برگزار شده در مرداد ماه سال‌جاری در خصوص فروش ۲۸ دستگاه تانکر مخصوص حمل گاز، با توجه به فروش ۱۷ دستگاه تانکر طبق پیشنهادهای ارائه شده از سوی خریداران، تعداد ۱۱ دستگاه تانکر با توجه به قیمت‌های پیشنهادی به فروش نرسیده بود که بر اساس آیین‌نامه معاملات مقرر شد با خریداران مذاکره شود و در صورت موافقت با خرید مبلغ موردانتظار شرکت، تانکرها را به ایشان واگذار کند. بنابراین با توجه به مذاکره با شرکت اکسیر گیاه حیات سبز و موافقت شرکت مذکور با مبلغ پیشنهادی این شرکت تعداد ۷ دستگاه تانکر گاز آمونیاک به مبلغ ۷۲/ ۱ میلیارد تومان بدون احتساب ارزش افزوده به شرکت فوق واگذار شد که مبلغ آن به همراه ارزش افزوده طی چک در تاریخ ۱۰/ ۰۹/ ۱۴۰۰تحویل شرکت شده است.

تنوین: شرکت تامین سرمایه نوین از واگذاری ۸۵/ ۲ درصدی سهام شرکت اعتباری ملل (سهامی عام) به‌طور عمده و نقد خبر داد. ضمنا شرکت اعلام کرد که با توجه به قرارداد تعهد خرید سهام بین این شرکت و شرکت اعتباری ملل (سهامی عام)، این رویداد آثار سود و زیانی نداشته و صرفا ایفای تعهدات خرید از سوی طرف قرارداد محقق شده است.

منبع: دنیای‌اقتصاد

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.