کد مطلب: ۷۳۲۵۲۷

جزئیات شناسایی بی سرپناهان فاقد کارت بانکی

جزئیات شناسایی بی سرپناهان فاقد کارت بانکی

وزیر کار و رفاه اجتماعی به سازمان بهزیستی ماموریت داد افراد بی‌سرپناه فاقد کارت بانکی را شناسایی کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی از گزارش‌ها حاکی از این است که افراد بی‌سرپناه برای خرید نان یارانه‌ای دچار مشکل شده‌اند. علت آنها هم نداشتن کارت بانکی است.

در این رابطه وزیر کار و رفاه اجتماعی به سازمان بهزیستی ماموریت داد تا افرادی که در معابر عمومی یا گرمخانه‌ها زندگی می‌کنند و فاقد کارت بانکی هستند را شناسایی و در این خصوص تدبیر کند.

صولت مرتضوی درباره آن‌دسته از افراد بی‌سرپناه که در معابر عمومی یا گرمخانه‌ها زندگی می‌کنند و با توجه به ضابطه‌مند شدن عرضه نان به‌دلیل نداشتن کارت بانکی امکان خرید نان یارانه‌ای ندارند، گفت: اگر چه این افراد اندک هستند و مردم هم به آنها کمک می‌کنند، اما در عین حال به سازمان بهزیستی اعلام کردیم این افراد را شناسایی کنند.

مرتضوی ادامه داد: برخی از این افراد شاید فاقد اسناد هویتی هستند که به‌طور حتم باید اسناد هویتی را پیگیری و اعتبارسنجی کنند و برخی هم ممکن است اسناد هویتی داشته باشند، اما کارت بانکی یا یارانه‌شان دست خانواده‌شان باشد که تعدادشان کم است ولی با این وجود دستور بررسی و پیگیری داده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه وزارت کار و رفاه اجتماعی تلاش می‌کند این افراد بتوانند کارت دریافت کنند، تصریح کرد: عده‌ای هستند که هویت‌هایشان نامعلوم است و سازمان بهزیستی پیگیری می‌کند مشکل آنهایی که کارت ملی و شناسنامه ندارند برطرف شود.

نخستین مرحله طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان از تیرماه امسال آغاز و هم‌زمان کارتخوان‌های مخصوص در نانوایی‌ها نصب شد.

خبرنگار تجارت‌نیوز ماه گذشته از پرداخت 120 هزار میلیارد تومان یارانه نان/ شکست طرح نصب کارتخوان در نانوایی‌ها گزارش داد.

بر اساس این گزارش دولت افزایش قیمت نان بعد از طرح هوشمندسازی یارانه‌ها را جزو خط قرمز خود اعلام کرده بود. در حالی که قیمت آرد برای نانوایی‌ها بعد از این طرح آزاد شد. اما مردم با همان قیمت گذشته اقدام به خرید نان سنتی می‌کنند.

در همین راستا دولت برای جلوگیری از فروش خارج از شبکه آرد اقدام به نصب دستگاه‌های پوز در نانوایی‌ها کرد. چراکه گفته می‌شود تا پیش از این برخی از نانوایی‌ها بیش از 30 درصد سهمیه آرد خود را خارج از شبکه به فروش می‌رساندند.

محمدجواد کرمی، رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و غیرحجیم، در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره افزایش 200 درصدی هزینه پخت نان عنوان کرد: با توجه به ثبات قیمت نان در سه سال اخیر، افزایش 200 درصد هزینه طبخ نان دور از ذهن نیست. برای مثال در سال جاری در کنار سایر هزینه‌ها، فقط هزینه کارگری 57 درصد افزایش پیدا کرد.

کرمی در پایان طرح نصب دستگاه‌های پوز در نانوایی‌ها یک طرح شکست‌خورده دانست و بیان کرد: ما همان زمان نیز با این طرح مخالفت کردیم، چراکه می‌دانستیم جوابگو نخواهد بود. حال وزارت اقتصاد به‌عنوان متولی این طرح پاسخگو نیست که فاز سوم و چهارم این طرح به کجا رسید. تاکنون نیز وزارت اقتصاد گزارشی درباره این طرح ارائه نکرده است.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار در رابطه با یارانه و کالابرگ را از تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.