کد مطلب: ۶۳۹۱۳۱

شب عید در کدام شهرها برف بارید؟

شب عید در کدام شهرها برف بارید؟

زمستان خیال رفتن ندارد و برای بهار که در راه است قدرت نمایی می کند تا بداند که همچنان برقرار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، افزایش دما و هوای بهاری که در اوایل اسفندماه درآذربایجان‌شرقی خودنمایی کرده بود با ورود سامانه بارشی و سرد به استان در واپسین روزهای سال، زمستان را به این منطقه برگرداند.

سال ۱۴۰۰ و قرن هم به آخر رسیده ۲۹ اسفند ماه هوا سرد است، زمستان خیال رفتن ندارد از دیروز برف همراه با باد شدید و سوزناک می بارد تا بگوید همچنان برقرار است و برای بهار قدرت‌نمایی می‌کند، برف آنچنان می‌بارد که آذربایجان که برای نوروز خود را آماده می‌کند سفید پوش کرده و حال و هوای خاصی به استان داده است، انگار زمستان تازه از راه رسیده و کوله بار برف‌هایش را تاز باز کرده و می خواهد فقط ببارد.

گزارش خبرنگار فارس حاکی است، ارتفاع برف در شهرها و روستاهای منطقه ارسباران به ویژه در در ورزقان، اهر و خاروانا نیم متر، هوراند ۳۰ سانتی متر گزارش شده است.

برف شهرستان‌های تبریز، هشترود، بستان‌آباد را نیز سفید پوش کرده است و دما اکثر شهرستان و مناطق استان‌ها را به زیر صفر برده است و براساس اعلام هواشناسی این وضعیت تا آخر هفته ادامه خواهد داشت.

پلیس‌ راه‌ فرماندهی‌ آذربایجان‌‌شرقی‌ نیز در اطلاعیه‌‌ای‌ از هموطنان‌ خواست‌ از مسافرت‌های‌ غیرضروری‌ اجتناب‌ کنند و در صورت‌ اضطرار با همراه‌ داشتن‌ البسه‌ گرم‌ و آذوقه‌ کافی‌ وسیله‌ نقلیه‌ خود را به‌ زنجیر چرخ‌ مجهز کنند.

اهر و ورزقان نیم متر زیر برف رفت/ روستاها در محاصره برف

غلامرضا رسول زاده معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی در تبریز اظهار کرد: در پی بارش‌های روز گذشته و صبح امروز, شاهد به زمین نشستن ۵۰ سانتی‌متر برف در منطقه ارسباران به ویژه شهرستان‌های اهر و ورزقان بودیم.

وی فزود: در حال حاضر کولاک در محورهای اهر، ورزقان، کلیبر، بستان‌آباد، سراب و هشترود همراه با بارش برف ادامه دارد.

باز بودن تمام راه‌های اصلی و فرعی آذربایجان شرقی با وجود بارش برف

وی تاکید کرد: با وجود این شرایط جوی، بارش برف و کولاک شدید، تمام راه‌های اصلی و فرعی استان باز بوده و تردد در آنها با رعایت جوانب احتیاط امکان‌پذیر است.

برف ۴۵ روستا در آذربایجان شرقی را محاصره کرد

رسول‌زاده از بسته بودن راه ۴۵ روستا در استان خبر داد و اضافه کرد: راه‌های روستاهایی در شهرستان‌های اهر، ورزقان، کلیبر، بستان‌آباد و سراب در پی زمستانی شدن هوا در استان مسدود شده که بیشترین راه‌های مسدودی مربوط به روستاهای اهر و ورزقان است.

وی پیش‌بینی کرد که تا پایان امروز در صورت همراهی شرایط جوی شاهد بازگشایی مسیرهای روستاهای یاد شده باشیم و تردد در آنها نیر امکان پذیر باشد.

تجهیزات زمستانی سوغات برف برای ترددهای جاده ای مسافران

وی با اشاره به اینکه پیش بینی شده بارشهای پایانی سال ۱۴۰۰ و آغازین سال جدید تا دو روز آینده ادامه دارد از مسافران جاده ها خواست تا با تجهیزات زمستانی اقدام به مسافرتهای بین شهری و ورود به مسیر مقاصد خود کنند و حتما احتیاط و سرعت مطمئنه رو در رانندگی مدنظر قرار دهند.

گزارش فارس حاکی است، آذربایجان شرقی با بیش از ۱۴ هزار کیلومتر راه که ۴ هزار کیلومتر آن را اصلی و فرعی و ۱۰ هزار کیلومتر روستایی یکی از استانهای کشور با تکثر راه محسوب می شود.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.