کد مطلب: ۱۲۹۴۹۶

شوراها به اندازه ساخت و ساز به سلامت مردم نیز اهمیت بدهند

شوراها به اندازه ساخت و ساز به سلامت مردم نیز اهمیت بدهند

وزیر بهداشت در مراسم سفیران سلامت گفت: شوراها می تواند نقش مهمی در ارتقای سلامت مردم ایفا کند به شرط آنکه اهمیت سلامت مردم برای توسعه و پیشرفت کشور درک شود.

به گزارش ایرنا سید حسن هاشمی روز یکشنبه در مراسم سفیران سلامت در مجتمع ورزشی آریو مصلی نژاد شهر ری گقت: شوراها می تواند نقش مهمی در ارتقای سلامت مردم ایفا کند به شرط آنکه اهمیت سلامت مردم برای توسعه و پیشرفت کشور به درستی درک شود.
وی گفت: اگر سلامت نباشد، حتی امنیت هم نخواهد بود، سلامت مقدم بر امنیت است و این موضوع مهمی است که هر روز باید تکرار کنیم تا ملکه ذهن همه شود.
وی با اشاره به مسئولیت شوراها تاکید کرد: انتظار این است که همه برای سلامت مردم کمک کنند.
وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد که مردم در انتخابات شورای شهر، افرادی فرهنگی را انتخاب کنند تا لازم نباشد دائم برای برنامه های حوزه سلامت التماس کنیم و شهرداری و شورها نیز طوری برنامه ریزی کند که بیمارستان، خانه بهداشت و مراکز سلامت مورد نیاز مردم تامین شود.
وی گفت: اگر نمی توانند بیمارستان و مرکز بهداشتی و درمانی بسازند و تحویل بدهند، حداقل زمین آن را به وزارت بهداشت تحویل دهند.
وی افزود: در حوزه سلامت، مردم شهرها به خصوص تهران با آسیب های زیادی مواجه اند، آلودگی هوا، آلودگی های صوتی و اشعه‌ها سلامت مردم را به خطر انداخته است.
هاشمی ادامه داد: شهرها توسعه یافته‌اند اما در کنار این توسعه، آرامش و آسایش نصیب مردم نشده است. نهادهای اجتماعی مختلفی مانند شوراها ایجاد شده اند که سلامت، امنیت و آرامش بیشتری برای مردم به ارمغان بیاورند، نهادهایی که برای آنها خون‌های زیادی داده‌ایم اما هنوز بیش از آنکه این نهادهای اجتماعی برای سلامت و آرامش مردم کار کنند، کارکرد سیاسی دارند.

فوت 18 هزار تن در سال براثر تصادفات رانندگی

وزیر بهداشت با اشاره به تصادفات رانندگی خاطرنشان کرد: هر سال 18 هزار تن در تصادفات رانندگی در کشور از بین می روند، انتظار ما از مردم و مسئولان دستگاه های مختلف این است که با سلامت مردم بازی نکنند و قاطعانه تصمیم بگیرند.
هاشمی ادامه داد: علاوه بر تصادفات رانندگی، انتظار این است که در سایر حوزه های مرتبط با سلامت مردم مثل غذای سالم نیز شاهد همکاری همه مردم و مسئولان باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.