کد مطلب: ۲۸۲۴۳۷

شوری آب مشکل جدی باغات پسته

شوری آب مشکل جدی باغات پسته

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: میزان آب در مناطق جنوبی استان کرمان کاهش یافته و همین مساله باعث افزایش میزان شوری آن شده که تولید پسته را با مشکل مواجه کرده است.

علی اسدی کرم، در خصوص کاهش تولید پسته در کشور و واردات پسته از تاجیکستان برای حفظ بازارهای صادراتی هدف، اظهار داشت: میزان آب در مناطق جنوبی استان کرمان کاهش یافته و همین مسئله باعث افزایش میزان شوری آن شده که تولید پسته را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای تولید پسته به آبی با میزان شوری نسبتا کم نیاز داریم، گفت: قطعا با مشکلات به وجود آمده در زمینه تامین آب استان کرمان و کاهش بارندگی‌های در سال گذشته و سال جاری تولید پسته نیز کاهش داشته.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر واردات پسته از تاجیکستان و صادرات آن برای حفظ بازارهای هدف مقطعی و گذرا باشد قابل قبول است، ادامه داد: در بلند مدت باید راندمان تولید و ایجاد باغ پسته را در کشور افزایش دهیم و نمک آب را به میزانی کاهش دهیم که برای تولید پسته مناسب باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس می‌تواند در افزایش تولید و اشتغالزایی در زمینه پسته نقش موثری داشته باشد، متاسفانه در حال حاضر پایین رفتن سطح آب و شور شدن بیش از حد آب برای تولیدکنندگان پسته مشکلاتی را ایجاد کرده و بسیاری از باغات را از بین برده است.

منبع: خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.