کد مطلب: ۷۴۵۴۰۵

واردات لوازام آرایشی رکورد زد

واردات لوازام آرایشی رکورد زد

بنا به آمار رسمی منتشر شده واردات لوازم آرایشی با افزایش چشمگیری همراه بوده است. این در حالی است که قیمت لوازم آرایشی خارجی در کشور با قیمت نجومی همراه است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جزئیات افزایش واردات محصولات آرایشی و بهداشتی اعلام شد.

طبق اعلام گمرک، در هشت ماهه امسال کمتر از ۶۰۰ تن محصولات آرایشی و بهداشتی مراقبت از پوست و مو وارد کشور شده که در نهایت بسیار کمتر از چیزی است که در بازار عرضه می‌شود و این در حالی است که واردات تعداد زیادی از این اقلام از قبیل کرم و صابون ممنوع است که به گفته مسئولان مربوطه، مبدأ ورود آنها مناطق آزاد یا قاچاق هستند یا اینکه به صورت فله وارد کشور شده و با برندهای مختلف خارجی بسته‌بندی و در بازار عرضه می‌شوند.

آمار عجیب واردات رسمی محصولات بهداشتی و آرایشی

علیرغم اینکه طبق آمار گمرک میزان واردات رسمی محصولات بهداشتی و آرایشی چندان چشمگیر نیست و واردات بسیاری از این اقلام به صفر رسیده و طبق اعلام انجمن واردکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی، واردات بیش از ۸۰ درصد کالاهای این بخش ممنوع است، در سطح عرضه اثری از کاهش محصولات خارجی نیست و این محصولات به میزان فراوانی در بازار عرضه می‌شوند که مبدأ ورود آنها زیر سوال است.

به عنوان نمونه، واردات انواع کرم و صابون و بسیاری از محصولات آرایشی ممنوع و صفر بوده است اما در بازار مصرف شاهد عرضه بسیاری از این محصولات با برندهای خارجی هستیم که به گفته مسئولان مربوطه، مبدأ ورود آنها مناطق آزاد یا قاچاق هستند یا اینکه به صورت فله وارد کشور شده و با برندهای مختلف خارجی بسته‌بندی و در بازار عرضه می‌شوند.

همچنین باوجود عرضه فراوان و متنوع شامپو با برندهای خارجی در بازار مصرف، فقط ۸۰ تن از این محصول به صورت رسمی وارد شده است.

از سوی دیگر باوجود ممنوعیت واردات فرآورده‌های آرایش چشم، لب و لاک ناخن، این محصولات با برندهای خارجی در بازار مصرف فراوان عرضه می‌شوند.

طبق آمار گمرک، در هشت ماهه امسال کمتر از ۶۰۰ تن محصولات آرایشی و بهداشتی مراقبت از پوست و مو وارد کشور شده که در نهایت بسیار کمتر از چیزی است که در بازار، عرضه و مصرف می‌شود.

بر اساس اعلام گمرک، واردات انواع صابون حمام و دستشویی، صابون گلسیرینه، صابون طبی و پودر صابون صفر و ممنوع بوده است. واردات محصولات و فرآورده‌های آلی تانسیو اکتیف به منظور شست و شوی بدن به شکل مایع یا کرم نیز صفر و ممنوع بوده است.

همچنین واردات فرآورده‌های مراقبت و نگهداری از پوست از جمله انواع کرم‌ها و ضد آفتاب ها نیز ممنوع است.

در میان دیگر اقلام آرایشی و بهداشتی، در هشت ماهه امسال واردات ژل قابل تزریق و سایر فرآورده‌های زیبایی و آرایشی ۲۷۸ تن و به ارزش ۲۲ میلیون دلار انجام شده است.

بر اساس آمار گمرک، میزان واردات رژلب، برق لب، مداد لب و سایر فرآورده‌های آرایش لب، لاک ناخن و فرآورده‌های آرایش ناخن و همچنین پن‌کیک و فوندانسیون‌های آرایشی صفر و ممنوع بوده است.

همچنین در هشت ماهه سال گذشته ۶۳۴۱ کیلوگرم شامپو از کشورهای ایتالیا و سریلانکا وارد کشور شده که این میزان در هشت ماهه امسال با افزایش ۷۴ هزار و ۲۵۵ کیلوگرمی به ۸۰ هزار و ۵۹۶ کیلوگرم رسیده که ارزش واردات آن معادل ۲۶۰ هزار و ۳۷۴ دلار بوده است.

گفتنی است؛ در این مدت واردات انواع فرآورده‌های مربوط به مو از قبیل اسپری مو، ژل موی سر، فیکساتورهای موی سر، فر کننده‌ها و صاف کننده‌های شیمیایی نیز صفر و ممنوع بوده است.

در بین اقلام آرایشی، واردات عطریات و ادکلن‌ها رشد داشته و از ۴۶ تن در سال گذشته به ۱۴۴ تن در هشت ماهه ابتدای سال جاری رسیده که ارزش آن نیز چهار میلیون و ۶۹۶ هزار دلار ثبت شده است.

منبع:‌ ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.