کد مطلب: ۳۵۷۳۹۳

شکل جدید تست معاینه فنی در آستانه سال ۹۸

شکل جدید تست معاینه فنی در آستانه سال ۹۸

رئیس ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران از انجام خودکار تست معاینه فنی برتر برای تمام خودروهای مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی خبر داد و گفت: در صورتی که خودرو این تست را پاس نکند، معاینه فنی معمولی برای آن انجام می‌شود.

رئیس ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران از انجام خودکار تست معاینه فنی برتر برای تمام خودروهای مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی خبر داد و گفت: در صورتی که خودرو این تست را پاس نکند، معاینه فنی معمولی برای آن انجام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، به دنبال افزایش تخفیف طرح ترافیک بابت اخذ گواهی معاینه فنی برتر برای خودروهای سواری از ۲۰ درصد در سال جاری به ۲۵ درصد در سال آتی و با توجه به رشد تقریبا ۸ درصدی عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک نسبت به سال گذشته، میل به استفاده از این تخفیف در میان شهروندان در سال آینده افزایش خواهد یافت. از این رو بنا بر اعلام سیدنواب حسینی‌منش، تمام خودروهای مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی ابتدا مورد تست معاینه فنی برتر قرار می‌گیرند و اگر نتوانند حدود مجاز این نوع معاینه فنی را پاس کنند،‌ تست معاینه فنی معمولی انجام می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به نقش داشتن معاینه فنی برتر در کاهش هزینه‌های تردد در محدوده‌های زوج و فرد و طرح ترافیک در سال آینده، میزان مراجعه برای اخذ این نوع گواهی افزایش یابد. وی در تشریح برنامه‌های نوروزی ستاد معاینه فنی با بیان اینکه تا ۲۹ اسفند ماه مراکز معاینه فنی باز است و در دو شیفت تا ساعت ۲۱ فعال هستند، گفت: ۱۶ مرکز ثابت و هشت مرکز سیار در ۵۴ خط خدمت رسانی می‌کند و در روز اول عید نیز دو مرکز معاینه فنی فعال خواهد بود. از دوم تا چهارم فروردین، هفت مرکز معاینه فنی فعال هستند و در روزهای ۵ تا ۱۱ نیز کلیه مراکز خدمت ارائه می‌کند. تنها در روز ۱۳ فروردین کلیه مراکز تعطیل هستند.

حسینی‌منش در ادامه از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار فقره اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی از ابتدای سال ۹۳ تاکنون توسط پلیس راهنمایی و رانندگی خبر داد و گفت: درآمد حاصل از این جرایم رقمی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است. وی با بیان اینکه بر اساس اعلام اتحادیه اروپا ۱۰درصد از سوانح رانندگی منجر به مرگ در اثر نقص فنی خودروها بوده است، گفت: از ابتدای سال ۹۳ تا سوم آذر امسال که اجرای مرحله سراسری طرح کاهش آغاز شد، دو میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو به دلیل نداشتن معاینه فنی توسط پلیس جریمه شدند. اما از سوم آذر تاکنون و بعد از اجرایی شدن مرحله دوم طرح با توجه به دربرگیری کنترل معاینه فنی از محدوده زوج و فرد به کل سطح شهر و به‌صورت ۲۴ ساعت در تمام روزهای هفته، یک میلیون خودرو جریمه شده‌اند.

وی با یادآوری اینکه جریمه تردد با خودروی فاقد معاینه فنی در تهران روزانه ۵۰ هزار تومان است، افزود: اجرای طرح کاهش تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد از محل جرایم ایجاد کرده که باید صرف توسعه حمل و نقل عمومی شود، اما هنوز هیچ مبلغی از آن تخصیص داده نشده است. حسینی‌منش در مورد خودروهای مشمول معاینه فنی در سال جدید گفت: خودروهای داخلی تولید سال ۹۳ و قبل از آن و نیز خودروهای وارداتی تولید سال ۲۰۱۴ و قبل از آن که حدود ۲۰۰ هزار دستگاه هستند، مشمول معاینه فنی خواهند بود و از ابتدای سال پیش رو در صورت نداشتن معاینه فنی جریمه می‌شوند.

وی با بیان اینکه ما به داشتن معاینه فنی اکتفا نکردیم،‌ بلکه برای کنترل مضاعف آلایندگی خودروها با کمک پلیس راهور و راهداری نسبت به ایجاد اکیپ‌های سیار اقدام کرده و خودروهای دیزلی را کنترل کردیم، گفت: در این مدت بالغ بر پنج‌هزار و ۱۰۰ خودرو را در کنار جاده و در حین تردد تست کردیم که معاینه فنی ۲۴ درصد آنها ابطال شد. وی توضیح داد: اکثر این خودروهای مردودی فرسوده بودند و این یعنی معاینه فنی خودروهایی که از سن فرسودگی عبور کرده‌اند‌، بیشتر از شش ماه دوام نمی‌آورد.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باتوجه بوضعیت اقتصادی مردم فقط مسئولین فکر اذیت کردن مردم وپول چاپیدن از مردم است یعنی یه حقوق ناچیز که میگیری یک وسوم از حقوق رو باید بپردازی به حساب دولت از همه چیز به مردم اجحاف میشه انشااله خدا بفریاد این ملت برسه :

  • ناشناس

    الان منزل ما در طرح ترافیک است اصلا نمیتونم از ماشین خودم استفاده کنم حتی بیست روز رایگان فصلی هم استفاده نکردم حدود ۴۰۰ هزارتومن جریمه ناحق شدم نه بجایی میشه اعتراض کرد نه با کسی این حکومت رو چی میشه گفت :بخوام برم معاینه فنی بگیرم نمی تونم چون جریمه میشم یا بعنوان طرح یا عدم معاینه فنی :خلا صه عذاب اوره از همه نظر نمیدونم چه کنم :میشه زندانی کردن درخانه :هیچ جای دنیا اینطوری نیست :فقط برای خودشون میبرند ومی دوزند بدون بررسی وکارشناسی :خیلی چیزهای دیگه درد زیاده :مسئولین فقط با اخذ حقوق های نجومی :خودشون بررسی وکارشناسی میکنن :خدا هم جای حق نشسته خدایا خودت کمک این ملت باش