کد مطلب: ۵۷۶۷۱۶

تصمیم جدید در مورد بازگشایی دانشگاه‌ها / آموزش‌ها حضوری می‌شود؟

تصمیم جدید در مورد بازگشایی دانشگاه‌ها / آموزش‌ها حضوری می‌شود؟

وزیر بهداشت گفته است که این وزارتخانه آموزش مجازی را دیگر قبول ندارد و روش ترکیبی را برای بازگشایی دانشگاه‌ها از مهر در نظر گرفته‌؛ این در حالی است که رئیس‌جمهور امروز در جلسه هیات دولت گفت که اگر میزان واکسیناسیون به حد نصاب نرسد، بازگشایی مراکز آموزشی به تاخیر می‌افتد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بهرام عین‌اللهی، در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون دانشجویان، گفت: برای این که بتوانیم بازگشایی دانشگاه‌ها را انجام دهیم برنامه داریم تا تمامی استادان و دانشجویان واکسینه شوند.

او افزود: واکسیناسیون هوشمند یعنی بر اساس وظایفی که هر صنفی دارد آن را انجام دهیم، بازگشایی دانشگاه‌ها خیلی مهم است و بنابراین ما واکسیناسیون دانشجویان، استادان، پرسنل مرتبط در دانشگاه‌ها مانند پرسنل آزمایشگاه‌ها و اداره‌ها را باید در مدت کوتاهی قبل از بازگشایی دانشگاه‌ها انجام دهیم.

عین‌اللهی تصریح کرد: دانشگاه محور مولد است و اگر فعال شود و فعالیت کند آن وقت جامعه می‌تواند رشد علمی خود را پیدا کند و به درجات بالای علم و دانش برسد. تاکید داریم تا واکسیناسیون خود را برای تمام دانشجویان و استادان انجام دهیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص حضوری شدن آموزش‌ها از مهر برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، گفت: این که آموزش‌ها از مهر به صورت خالص، مجازی باشند را دیگر قبول نداریم و کاملا حضوری هم امکان‌پذیر نیست، بنابراین روش ترکیبی را برای بازگشایی دانشگاه‌ها از مهر به کار می‌گیریم.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: روش ترکیبی به این صورت است که کلاس‌ها حتما دایر شوند و مساله مهم در این موضوع تعداد دانشجویان در کلاس‌های حضوری است، بنابراین هر دانشگاهی با توجه به شرایط و میزان آلودگی که در شهر و مکان مربوطه دارد، می‌تواند تعداد دانشجویان خود را مشخص کند، اگر یک کلاسی ۳۰ نفر جمعیت دارد باید آن را با ظرفیت ۱۰ نفری برگزار کند و مابقی به شیوه مجازی آموزش ببیند ( باشگاه خبرنگاران جوان ).

احتمال تاخیر در بازگشایی مراکز آموزشی

این در حالی است که سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور امروز در جلسه هیات دولت با بیان اینکه مراکز واکسیناسیون به همت وزارت بهداشت و همکاری نهادهای ذیربط ۲ تا ۳ برابر شده است، گفت: امیدواریم با تامین واکسن‌های مورد نیاز از محل واردات و تولیدات داخلی هر چه سریع‌تر امکان بازگشایی مراکز آموزشی فراهم شود و اگر رسیدن به حدنصاب لازم با تاخیر انجام شود، بازگشایی مراکز آموزشی نیز با تاخیر انجام خواهد شد ( پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری ).

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • دانشجو

    ما که دانشجوی شهرستان هستیم چطوری بلیط اتوبوس و قطار پیدا کنیم تو این فرصت کم؟
    تو اتوبوس و قطار سویه های دیگر کرونا وجود نداره؟
    تو خوابگاه که دانشجویان از شهرهای دیگه هستند کروناهای مختلف منتقل نمیشه؟
    مگر نگفتین که با 2 تا ماسک بیشتر از یک ساعت نباید زیر سقف سرپوشیده بود؟ چطوری ما داخل کلاس 2 ساعت بشینیم. ترم بعد پاییز و زمستونه و بخاری ها روشن و درها بسته.
    وسوال آخر اینکه مگر نباید 2 دوز واکسن رو زد تا بدن ایمن بشه؟ ما که هنوز یک دوز رو نزدیم.
    لطفا این سوالات رو از وزیر بهداشت بپرسید. ممنون

  • ناشناس

    بزرگوار روش ترکیبی یعنی چی از خودتون در اوردید به آشناهاتون بگید نیان به بقیه بگی بیان؟ الا امکان پذیر نیست

  • ناشناس

    دانشگاه