کد مطلب: ۴۴۰۶۶۹

افزایش ۶۹ درصدی صادرات استان گیلان به کشورهای اوراسیا

افزایش ۶۹ درصدی صادرات استان گیلان به کشورهای اوراسیا

بر اساس اعلام ناظر گمرکات گیلان، این استان از ۵ آبان سال گذشته تا پایان سال بیش از ۳۲۸ هزار تن محصول به کشورهای اوراسیا صادر کرده که ارزش آن بالغ بر ۱۶۴ میلیون دلار بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، ابوالقاسم یوسفی‌نژاد با اشاره به توافقنامه تجاری اوراسیا در ۵ آبان سال گذشته، اعلام کرد: از این تاریخ تاکنون میزان صادرات استان گیلان به کشورهای عضو این اتحادیه ۳۲۸ هزار تن بوده است.

وی با بیان اینکه ارزش کالاهای صادراتی ۱۶۴ میلیون دلار است، افزود: این میزان کالا از نظر وزنی ۸۶ درصد و از نظر ارزش دلاری ۶۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

ناظر گمرکات گیلان در ادامه تصریح کرد: این حجم از صادرات نشان دهنده سهم گمرکات استان گیلان از کل کشور به میزان ۶۵ درصد وزنی و ۶۰ درصد ارزش دلاری از سر جمع صادرات کشور است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت میزان ۴۶۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۲۷ میلیون دلار از مبدا کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به استان گیلان وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۴۳ درصد و ۳۳ درصد به لحاظ وزنی و ارزش دلاری افزایش داشته است.

یوسفی‌نژاد افزود: سهم واردات گمرکات استان گیلان از کل کشور در این حوزه ۲۳ درصد وزنی و ۲۸ درصد ارزش دلاری است.

ناظر گمرکات استان گیلان یادآور شد: موافقتنامه موقت تجاری ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا از تاریخ ۵ آبان سال گذشته اجرایی و تخفیفات تعرفه‌ای نیز در حوزه صادرات و واردات اعمال شده است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.