کد مطلب: ۴۵۲۷۳۴

رئیس اتاق مشترک ایران و چین در گفتگو با تجارت‌نیوز:

صادرات ایران به چین نصف شد

صادرات ایران به چین نصف شد

رئیس اتاق مشترک ایران و چین می‌گوید: ارزش صادرات کالاهای ایرانی به چین نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۰ درصد افت داشته است. در حالی که از لحاظ حجم اتفاقی در آن رخ نداده و همچنین واردات ما از چین نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

رئیس اتاق مشترک ایران و چین درباره وضعیت تجارت ایران و چین به تجارت‌نیوز گفت: در تمام دنیا تجارت جهانی حدود ۳۰ درصد افت کرده است بنابراین ما هم از کاهش شدید تجارت جهانی تاثیر می‌پذیریم. در چهار ماه نخست ۲۰۲۰ تعداد شرکای تجاری هم بسیار محدود شده است. در سال ۲۰۱۹ حدود ۲۵ درصد از مبادلاتمان با چین بوده است یعنی یک چهارم حجم مبادلات تجاری (صادرات و واردات) با چین شکل می‌گرفت.

مجیدرضا حریری افزود: امسال طبق آخرین آمار گمرک چین در چهار ماه نخست ۲۰۲۰ حدود ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ارزش مبادلات تجاری بین ایران و چین افت کرده است. علت این کاهش هم کاهش قیمت اقلام صادراتی ما به چین است.

او اظهار کرد: قیمت نفت، پتروشیمی، میعانات گازی و فراورده نفتی کاهش یافته است. مواد اولیه متاثر از قیمت نفت است که با افت قیمت نفت قیمت سایر کالاها تحت تاثیر قرار گرفته است. بخش دیگر صادراتی ما به چین مواد اولیه فلزی، غیرفلزی، مواد خام مس و فولاد است که قیمت این کالاها هم افت کرده است. بنابراین ارزش صادرات کالاهای ایرانی به چین نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۰ درصد افت داشته است. در حالی که از لحاظ حجم اتفاقی در آن رخ نداده و همچنین واردات ما از چین نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • جواد

    این نشان میده خام فروشی یعنی آتیش به اموال مسئواین باید درس بگیرن چرا چین پیشرفت میکنه مواد اولیه رو ارزان میخره ولی تولیداتشو ارزون نمیکنه