کد مطلب: ۶۶۷۶۴۹

صادرات تخم مرغ متوقف شد

صادرات تخم مرغ متوقف شد

رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: صادرات تخم مرغ به دلیل عدم اجرای وعده حذف عوارض صادراتی متوقف شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حمیدرضا کاشانی، رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن، گفت: از ابتدای طرح اصلاح یارانه کالاهای اساسی دولت این وعده را به مرغداران داد که از آن‌ها حمایت خواهد کرد؛ چرا که نتایج این طرح، افزایش قیمت نهاده‌های خوراک دام و افت بازار مصرف بود.

به نقل از اقتصادآنلاین ، وی ادامه داد: قرار بر این بود یکی از راه های حمایتی از مرغداران فراهم شدن امکان صادرات تخم مرغ با حذف عوارض صادراتی باشد، اما این امر تا امروز محقق نشده است.

به گفته کاشانی؛ فراهم شدن امکان صادرات محصولات با حذف عوارض صادراتی تخم مرغ توسط وزیر جهادکشاورزی اطلاع رسانی شد و پس از آن نیز سخنگوی دولت اعلام کرد، عوارض صادرات مرغ و تخم‌مرغ صفر و ممنوعیت صادرات برداشته شده است.

وی تصریح کرد: اتحادیه مرغداران میهن با اتکا بر سخنان مسئولان اقدام به جمع‌آوری بخشی از مازاد تخم مرغ تولیدکنندگان برای صادرات کرد و به رغم عدم تحقق این وعده، برای آنکه تخم مرغ‌ها فاسد نشود مجبور به صادرات شد.

کاشانی با بیان اینکه به دلیل عدم تحقق حذف عوارض، صادرات متوقف شده است، افزود: در حال حاضر به ازای صادرات هر کیلوگرم تخم مرغ ۳ هزار و ۵۰۰ تومان عوارض صادراتی دریافت می شود که با توجه به افزایش هزینه تمام شده تولید، صادرات به صرفه نیست و قدرت رقابت نیز با دیگر کشورها را از دست داده‌ایم.

وی اظهار کرد: تولیدکنندگان و تجار با اتکا به وعده ای عمل نشده مسئولان حدود ۱ هزار تن تخم مرغ را راهی کشورهای همسایه کردند و اکنون مجبور به پرداخت عوارض و تحمل زیان هستند.

کاشانی معتقد است؛ اگر مشکل صادرات مازاد تولید مرتفع نشود، صنعت مرغ تخمگذار به زودی با کاهش تولید مواجه خواهد شد.

وی اظهار کرد: به دلیل افت بازار مصرف و مازاد تولید هم اکنون مرغداران هر کیلوگرم تخم مرغ را حدود ۵۰ درصد زیر قیمت تمام شده تولید می فروشند که تهدید جدی برای ادامه تولید است.

کاشانی قیمت تمام شده هر کیلوگرم تخم مرغ را ۴۵ هزار تومان و قیمت خرید هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری از مرغداران را ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان اعلام کرد.

وی همچنین از بد عهدی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در تحویل نهاده های خوراک دام به مرغدارانی که قبل از تغییر نرخ ارز از ترجیحی به نیمایی اقدام به خرید و پرداخت بهای نهاده ها کردن بودند، خبر داد.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی فقط به مرغداران مرغ تخمگذار ۱۵۰ هزار تن نهاده های خوراک دام بر اساس نرخ ارز ترجیحی بدهکار است.

رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن تاخیر در رفع موانع صادرات را در مقطع زمانی کنونی را به معنی تحمیل زیان بیشتر به مرغداران دانست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من روستایی 2 ساله این ضرر رو تحمل میکنم فقط محض خنده خخخ…

  • ناشناس

    یعنی یک روز ازخواب بلند میشیم که خبر ناامید کننده نشنویم.؟

    • ناشناس

      اگر انتظار داری صادرات قطع شود که تخم مرغ ارزان شود اون موقع تولید متوقف میشود و قیمت آن سر به فلک میکشد . فکر کنید و بعد از آن نظر دهید

  • ناشناس

    اگر صادات کم شود قیمت تخم مرغ به نظرم خیلی پایین میاد

  • ناشناس

    دل مردم نمی سوزد اگر سود وصادرات تو جیب کارخاندار بیفتد ولی متاسفانه دست کسانی می افتد که نمی دانند خوراک مرغ چیست فعلا همه برنامه‌ای اقتصاد جواب نداده وملت صفر به دولت داده

  • ناشناس

    تواین فلجی یه مملکت صادرات میکنن آخه این چه کاریه

  • ناشناس

    دولت فقط حرف میزند.

  • ناشناس

    هر روز از غار اسحاب کهف بیرون می آییم می بینیم قیمت ها از هزاران سال از ما پیشی گرفته ما تو عصر حجر موندیم

  • ناشناس

    ماخودمان قدرت خریدیک شانه تخم مرغ درماه رانداریم بعدمیخواهندآن راصادرکننداگراینقدرتخم مرغ داریم چراقیمت تخم مرغ راپایین نمی آورندتامردم حداقل نان وتخم مرغی برای خوراکی داشته باشند،واقعا که کاردولت ومسئولین شرم آوراست،خجالت چیزخوبیه

  • ناشناس

    اگر دست ازاین جراحی برندارید بزودی اقتصاد زیر این عمل ازبین میره