کد مطلب: ۴۷۶۳۳۲

دبیر ستاد تنظیم بازار خبر داد:

صادرات خامه ممنوع شد

صادرات خامه ممنوع شد

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت با اشاره به ممنوعیت صادرات خامه گفت: با پایان ذخایر کره با ارز 4200 تومانی، تاثیر تغییر ارز مبنای واردات بر بازار روشن شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدرضا کلامی، دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: مدتهاست کره از فهرست دریافت ارز 4200 تومانی واردات خارج شده است، اما با توجه به اینکه ذخایر کره وارداتی با این ارز در کشور وجود داشت، نظارت کافی و کامل بر توزیع این ذخایر با قیمت‌های متعارف و متناسب با ارز 4200 تومانی صورت گرفت .

وی در توضیح این مطلب افزود: حالا اما با پایان ذخایر کره با ارز 4200 تومانی، تاثیر تغییر ارز مبنای واردات بر بازار روشن شده است، البته ستاد تنظیم بازار سازمان توسعه تجارت را مکلف کرده است به فوریت نسبت به تعیین عوارض صادراتی برای شیرخشک و محصولات لبنی اقدام کند.

به گفته وی با تصویب ستاد تنظیم بازار، سازمان توسعه تجارت مکلف شد به فوریت ممنوعیت صادرات خامه را نیز به مرحله اجرا بگذارد.

کلامی گفت: این تصمیم با توجه به تاثیرپذیری بازار شیر و لبنیات کشور از تقاضای صادرات شیرخشک و خامه اتخاذ شده است و ستاد تنظیم بازار، سازمان توسعه تجارت را مکلف کرده است نسبت به تعیین عوارض برای صادرات شیرخشک اقدام کند.

این مقام مسئول تاکیدکرد: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان مکلف است نسبت به تعیین سقف قیمت کره داخلی اقدام و گزارش آن را جهت طی مرحل تصویب به کارگروه تنظیم بازار ارسال نماید .

وی در پاسخ به این سوال که آیا خبر ممنوعیت ورود کره به کشور واقعیت دارد یا خیر؟ گفت: واردات کره به کشور ممنوع نیست و این تغییرات قیمتی، همان طور که اشاره کردم تحت تاثیر تغییر ارز مبنای واردات از 4200 تومانی به ارز نیمایی است.

منبع: شاتا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دیگه دلار ندارند نمی دونند چکار کنند از اون طرف صادرات خامه رو ممنوع میکنند از یه طرف واردات کره رو جلوش رو میگیرند

    • سمیرا راه پیما

      الانم صادرات خامه منجمد شده ممنوع هست؟