خبر مهم:

کد مطلب: ۱۸۰۹۳۵

صادرات دام زنده همچنان ممنوع است

صادرات دام زنده همچنان ممنوع است

رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده گفت: صادرات دام زنده همچنان ممنوع است و با شرایط کنونی بره‌های پرواری با وزن ۲۰ تا ۲۵ کیلو، مشتری ندارند.

منصور پوریان رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده با اشاره به اینکه صادرات دام زنده همچنان ممنوع است، اظهار کرد: در شرایط کنونی بره‌های پرواری با وزن 20 تا 25 کیلو مشتری ندارند و به همین خاطر پرواربندها با مشکلات متعددی روبرو هستند، چراکه بازار داخل از لاشه سبک بیشتر استقبال می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با اشاره به اینکه واردات گوشت به صورت انبوه انجام می‌شود، افزود: با توجه به آغاز فصل زایش بره‌ها، مشکلات تولیدکنندگان دو چندان شده است که به نظر می‌رسد مسوولان امر برای صادرات لاشه سنگین و کاهش مشکلات پرواربندها باید تمهیداتی بیندیشند.

پوریان از شرایط مطلوب بازار گوشت در عمده فروشی‌ها خبر داد و گفت: در دو ماه اخیر، قیمت لاشه بره داخلی به سبب افزایش واردات و توزیع مناسب سیر نزولی پیدا کرده است.

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده با اشاره به تعادل حاکم بر بازار گوشت بیان کرد: اکنون قیمت هر کیلو لاشه بره داخلی از کیلویی 39 به 34 تا 34 هزار و 500 تومان در عمده فروشی‌ها کاهش یافته است.

وی با انتقاد از نرخ بالای گوشت داخلی در قصابی‌ها تصریح کرد: در شرایط کنونی هر کیلو ران داخلی در خرده فروشی‌ها با قیمت 47 هزارتومان به بالا به مصرف کنندگان عرضه می‌شود که با وجود کاهش قیمت در عمده فروشی‌ها این امر اجحاف در حق مصرف کنندگان است.

به گفته پوریان؛ با توزیع گسترده واردات، نرخ هر کیلو گوشت وارداتی با داخلی تنها 4 هزار تومان فاصله دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.