کد مطلب: ۱۴۰۰۸۸

صادرات میوه و سبزیجات ترکیه به قطر ۳ برابر شد

صادرات میوه و سبزیجات ترکیه به قطر ۳ برابر شد

به دنبال تنش دیپلماتیک به وجود آمده میان قطر و چند کشور عربی منطقه، صادرات میوه و سبزیجات تازه از ترکیه به قطر شاهد رشد ۳ برابری بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از پایگاه خبری دی قطر پنینسولا، اتحادیه صادرکنندگان کالای غرب مدیترانه امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، به دنبال تنش دیپلماتیک به وجود آمده میان قطر و چند کشور عربی منطقه، صادرات میوه و سبزیجات تازه از ترکیه به قطر شاهد رشد 3 برابری بوده است.

مصطفی ساتیچی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان کالای غرب مدیترانه گفت، صادرات میوه و سبزیجات ترکیه به قطر به صورت ویژه افزایش قابل توجهی داشته است. وی خاطرشان کرد، ارزش صادرات ترکیه به قطر در بازه زمانی اول می تا 15 ژوئن، به 379.8 میلیون دلار رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی 724 درصدی را نشان می دهد.

ارزش گوجه‌فرنگی صادر شده از ترکیه به قطر در این مدت به 246 میلیون دلار رسیده است.

از دو هفته قبل، کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، کلیه روابط دیپلماتیک و حمل‌ونقل زمینی، دریایی و هوایی خود را با این کشور قطع کرده‌اند. این موضوع سبب بروز اختلال در واردات کالا از این کشورها به قطر شده و دوحه ناگزیر شده برای تامین مواد غذایی مورد نیاز خود به سایر کشورها از جمله ایران و ترکیه متوسل شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.