کد مطلب: ۲۰۱۷۳۱

صادرات نفت آمریکا به خاورمیانه افزایش یافت

صادرات نفت آمریکا به خاورمیانه افزایش یافت

در اتقاقی که چند سال قبل غیرقابل تصور به نظر می‌رسید، کشورهای خاورمیانه در ماه دسامبر اقدام به خرید نفت از آمریکا کرده‌اند.

یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود گفت، امارات در ماه دسامبر از آمریکا میعانات خریداری کرده است. این منبع گفته، امارات به دلیل کیفیت بالای میعانات آمریکا نسبت به میعانات منطقه اقدام به خرید از این کشور کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اندی لیپو، رئیس موسسه لیپو اویل گفت: من فکر می‌کردم (امارات) به عوان یک عضو اوپک و یک تولید کننده بزرگ نفت خام در تامین نفت خام مورد نیاز خود خیلی خود اتکا باشد. وی افزود، با توجه هب تولیدات خود امارات، بعید است خرید میعانات از آمریکا ادامه پیدا کند.

ارسال یک محموله نفتی به خاورمیانه، به عنوان قطب اصلی تولید نفت جهان، نشان می‌دهد که انقلاب نفت شیل و لغو ممنوعیت صادرات نفت آمریکا تا چه میزان جریان ترانزیت نفت را در نقاط مختلف جهان متحول ساخته است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا گفته، تولید نفت این کشور در فاصله فوریه 2017 و نوامبر امسال 2 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت. صادرات نفت آمریکا که در سال 2013 اندکی بیش از 100 هزار بشکه در روز بود، در نوامبر گذشته به 1.53 میلیون بشکه در روز رسید.

بر اساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، این کشور در ماه دسامبر حدود 700 هزار بشکه نفت خام سبک به امارات صادر کرده است. این اولین محموله نفت خام خریداری شده از آمریکا توسط چهارمین تولید کننده بزرگ عضو اوپک است.

این محموله از توسط شرکت انترپرایز پراداکتس پارتنرز و از پایانه نفتی هیوستون با تانکر سئول اسپیریت ارسال شده و در روز 31 ژانویه به بندر رویس در ابوظبی رسیده است.

تا سال گذشته میلادی، امارات میعانات مورد نیاز خود را از قطر تامین می‌کرد. اما به دلیل اختلافات سیاسی، امارات در ماه ژوئن تصمیم گرفت تمام خریدهای نفتی از قطر را متوقف کند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.