کد مطلب: ۳۷۱۴۸۸

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآوردهای نفتی در گفتگو با تجارت‌نیوز:

صادرات پتروشیمی کاهش نخواهد یافت

صادرات پتروشیمی کاهش نخواهد یافت

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآوردهای نفت، گاز و پتروشیمی می‌گوید: وضعیت پتروشیمی‌ها در دورانی که برجام آغاز و تحریم‌ها سُست‌تر شد مشکلاتشان در حوزه فروش، حمل‌ونقل و دریافت وجه‌شان از شرکت‌های خارجی برطرف نشد؛ بنابراین تحریم‌های جدید نباید تاثیری در کُند کردن صادرات محصولات پتروشیمی داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز پایان معافیت‌های نفتی ایران است. دور دوم تشدید تحریم‌های غرب علیه ایران آغاز شده و حالا فعالان بازار درباره ادامه وضعیت صادرات نفت و مشتقات نقتی ابراز نگرانی می‌کنند. حال پرسشی که مطرح می‌شود این است که بازار پتروشیمی در دوره جدید تحریم‌ها چه وضعیتی خواهد داشت؟

در همین رابطه سخنگوی اتحادیه صادر کنندگان فرآوردهای نفت، گاز و پتروشیمی در پاسخ به این پرسش که بازار پتروشیمی در دوره جدید تحریم‌ها چه وضعیتی خواهد داشت؟ به تجارت‌نیوز گفت: وضعیت پتروشیمی‌ها در دورانی که برجام آغاز و تحریم‌ها سُست‌تر شد مشکلاتشان در حوزه فروش، حمل و نقل و دریافت وجه‌شان از شرکت‌های خارجی برطرف نشد؛ چرا که بانک‌های شرکت‌های طرف خریدار به هیچ وجه حاضر نبودند که ایران را تامین مالی کنند.

سید حمید حسینی افزود: در حقیقت خریداران پتروشیمی ایران هیچ کدام منابع مالی‌شان را از مسیر یوکو بانک هند انتقال نمی‌دادند. بنابراین تحریم‌های جدید نباید تاثیری در کُند کردن صادرات محصولات پتروشیمی داشته باشد.

او اظهار کرد: نبض صادرات‌ صنعت پتروشیمی و مشتقات آن تنها در شرایطی کُندتر خواهد شد که فشارهای بین‌المللی از سمت کشورهای منطقه به ویژه امارات متحده عربی تشدید و سخت شود. در این شرایط ممکن است میزان صادرات پتروشیمی‌ها به مرور زمان کمتر شود. اما در غیر این صورت صنعت پتروشیمی در برابر تحریم‌های جدید آمریکا و مشکلات ناشی از آن همیشه خودش را مصون نگه داشته است.

حسینی درباره وضعیت صادرات پتروشیمی در فروردین ماه گفت: در فروردین ماه به دلیل تعطیلات نوروز صادرات محصولات پتروشیمی همیشه روند کاهشی داشته و از امروز تحریم‌های جدید آغاز خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    گفتن اونم واستون تحریم میکنن!