کد مطلب: ۳۱۷۰۹۸

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان میوه در گفتگو با تجارت‌نیوز خبر داد:

صادرات پوست خربزه برای بیماران کلیوی

صادرات پوست خربزه برای بیماران کلیوی

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان میوه می‌گوید: با آنکه میزان صادرات پوست خربزه اندک است اما ارسال این محصول به سایر کشورها با هدف دارویی ارسال می‌شود. چراکه گفته می‌شود مصرف پوست خربزه برای کسانی که با بیماری‌های سنگ کلیه و مثانه مواجه هستند، مناسب است.

به‌گزارش تجارت‌نیوز، براساس آمارهای ارایه شده از گمرک ایران در نیمه نخست امسال بیش از 735 میلیون دلار محصولاتی با عنوان «میوه های خوراکی، پوست مرکبات یا پوست خربزه و همانند» صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد افزایش یافته است. حال این پرسش مطرح است که پوست خربزه به کدام کشورها و به چه منظوری صادر می‌شود؟

درهمین حال رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان میوه در پاسخ به این پرسش که پوست خربزه به کدام کشورها صادرخواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: صادرات پوست خربزه از ایران به سایر کشورها با هدف دارویی ارسال می‌شود. چرا که گفته می‌شود مصرف پوست خربزه برای کسانی که با بیماری‌های سنگ کلیه و مثانه مواجه هستند، مناسب است. اما میزان صادرات این قلم کالا به 5 میلیون دلار هم نمی‌رسد.

سیدرضا نورانی افزود: آمارهای ارایه شده از گمرک نشان می‌دهد امسال بیش از 735 میلیون دلار محصولاتی با عنوان «میوه‌های خوراکی، پوست مراکبات یا پوست خربزه و همانند» صادر شده است. در حقیقت این میزان صادرات محصولاتی همچون میوه و تره بار را در برمی‌گیرد که در کتاب مقررات صادرات و واردات کُد صادراتی میوه با نام پوست خربزه ترجمه شده است.

او به بازارهای هدف جهت صادرات میوه اشاره‌کرد و گفت: کشورهای تجاری ما در زمینه محصولات میوه و تره‌بار هند، روسیه، کشورهای CIS و حاشیه خلیج فارس است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • جعفرنوری

    میخوام پوست مرکبات را صادر کنم