کد مطلب: ۱۳۹۱۷۹

صدور ۳۵ هزار کد سهامدار جدید در بازار سرمایه

صدور ۳۵ هزار کد سهامدار جدید در بازار سرمایه

معاون عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در ماه گذشته ۳۵ هزار کد سهامدار جدید در بازار سرمایه صادر کرد تا تعداد کدهای سهامداری به رقم ۹ میلیون و ۳۹۹ هزار کد برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بازار سرمایه، فریبا اخوان گفت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در ماه گذشته ۳۵ هزار کد سهامدار جدید در بازار سرمایه صادر کرد تا تعداد کدهای سهامداری به رقم ۹ میلیون و ۳۹۹ هزار کد برسد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۴ میلیون و ۸۳۰ هزار مرد و ۲ میلیون و ۲۷۹ هزار زن در بازار سرمایه کد سهامداری دریافت کرده‌اند، علاوه بر اینکه بیش از ۵۲ هزار کد حقوقی و ۸۳۷ کد سهامدار خارجی نیز صادر شده است.

معاون عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی درباره اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن گفت: حدود ۲۱ نفر در ماه گذشته با خرید اوراق تسهیلات حق مسکن وارد فرآیند دریافت این تسهیلات شدند.

اخوان در خصوص سهامداران فعال بازار سرمایه در اردیبهشت ۹۶ گفت: تعداد ۱۹۳ هزار و ۶۰۰ کد حداقل یک تا ۱۰ معامله (خرید یا فروش)، ۲۷ هزار و ۷۴۰ کد بین ۱۱ تا ۲۰ معامله و ۴۰ هزار و ۴۸۰ کد بیش از ۲۰ معامله را در ماه گذشته انجام دادند.

وی ادامه داد: یک نماد برای تسهیلات مسکن، ۳ نماد فرابورسی، ۲ نماد بورسی و ۲ نماد اختیار فروش تبعی ماه گذشته در سامانه پس از معاملات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی درج شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.