کد مطلب: ۳۸۴۶۶۴

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت تهران پاسخ داد:

کدام صنایع در زمان تشدید تحریم‌ها احیا شده‌اند؟

کدام صنایع در زمان تشدید تحریم‌ها احیا شده‌اند؟

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت تهران می‌گوید: با وجود تشدید تحریم‌ها اما روابط بازارهای جهانی با ایران بهبود یافته است؛ برخی صنایع همچون صنایع غذایی نیز با رشد تولید و صادرات رو به رو شده‌اند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت تهران در پاسخ به این پرسش که کدام صنایع در زمان تشدید تحریم‌ها احیا شده‌اند؟ به تجارت‌نیوز گفت: برخلاف آنچه که این روزها تبلیغات منفی علیه بنگاه‌های صنعتی ایرانی می‌شود بسیاری از بنگاه‌های صنعتی امسال در مقایسه با سال گذشته وضعیت بهتری دارند. به عنوان مثال صنایع غذایی امسال وضعیت مطلوبی را در پیش‌رو دارند.

محمدرضا مرتضوی افزود: با وجود تشدید تحریم‌ها اما روابط بازارهای جهانی با ایران بهبود یافته است. از سوی دیگر نحوه برگشت پول به شرکت‌ها، نرخ تکرار سرمایه به واحد تولیدی بهتر از گذشته شده است. تنها تامین مواد اولیه برای صنعتگران مشکل‌تر و پر هزینه‌تر شده که این موضوع به دلیل محاصره اقتصادی آمریکا واحدهای تولیدی را در تنگنا قرار داده است. تنها راهکار برای خروج از محاصره اتکا به تولید داخل است.

او اظهار کرد: از سال گذشته به واحدهای تولیدی توصیه کردیم که تمام توانشان را برای فراهم آوری تجهیزات و مواد اولیه به کار گیرند. دسترسی به منابع مالی بازار بهتر شده است. در ضمن چک‌های برگشتی کاهش یافته و صادرات کالاها به بازارهای بین‌المللی رشد یافته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.