کد مطلب: ۲۴۳۷۰۲

صنعت تولید برق در مرز ورشکستگی قرار دارد

صنعت تولید برق در مرز ورشکستگی قرار دارد

عضو هیات‌مدیره نسدیکای شرکت‌های تولیدکننده برق می‌گوید صنعت تولید برق در مرز ورشکستگی قرار دارد و نبود یک رگولاتور در این صنعت باعث شده تا بخش خصوصی همواره متضرر شود.

محمدرضا اسلامیان با اشاره به اینکه مطالبات و عدم پرداخت پول برق از سوی دولت و وزارت نیرو شرکت‌های تولیدکننده برق را که هرکدام تعداد زیادی نیروی انسانی جذب کرده‌اند در مرز ورشکستگی قرار داده، گفت: صنعت تولید برق یعنی همان شرکت‌هایی که صاحب نیروگاه هستند به دلیل عدم دریافت پول برق و مطالبات در مرز ورشکستگی قرار دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی ادامه داد: اگر صورت مالی شرکت‌هایی که تولیدکننده برق هستند در بورس بررسی شود مشخص می‌شود که چه وضعیتی دارند، بنابراین به عنوان مثال گروه هلدینگ صبا با ۱۲ شرکت زیرمجموعه که در جمع ۱۰۰ شرکت در دو سال گذشته رتبه نخست بخش انرژی را به خود اختصاص داده وضعیت خوبی ندارد.

اسلامیان با اشاره به اینکه این گروه به تنهایی ۱۵۰۰ میلیارد تومان از وزارت نیرو بابت فروش برق طلبکار است، خاطرنشان کرد: ورشکستگی شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ صبا فقط به خاطر مسائل مالی و عدم پرداخت مطالبات است و چون پرداخت‌ها انجام نمی‌شود، بازپرداخت اقساط وام‌های بانکی نیز به تاخیر افتاده و هر روز با جرائم بانکی مواجه می‌شوند.

اسلامیان ادامه داد: برق تولیدی در بازار برق به فروش می‌رسد، بنابراین مکانیزم بازار است که قیمت برق را تعیین می‌کند، اما هیأت تنظیم بازار که رئیس آن معاون وزیر نیرو است باعث می‌شود تا قواعد بازی و نرخ‌گذاری در بورس همواره به ضرر بخش خصوصی باشد.

عضو هیات مدیره سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق ادامه داد: نبود یک رگولاتور به عنوان یک داور در صنعت برق باعث می‌شود تا غیردولتی‌ها در صنعت برق همواره متضرر باشند.

وی افزود: در جلسه‌ای کوتاه که با اردکانیان وزیر نیرو داشتیم این مسائل و مشکلات را به اطلاع او رساندیم، اما به هر حال هنوز که اتفاق و راهگشای خاصی در این خصوص به وجود نیامده است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.