کد مطلب: ۱۹۱۵۴۱

صنعت حمل‌ونقل و لجستیک بستر اشتغال و صادرات غیرنفتی

صنعت حمل‌ونقل و لجستیک بستر اشتغال و صادرات غیرنفتی

یک کارشناس حمل‌ونقل و لجستیک، این صنعت را نماد توسعه اشتغال، اجرای اقتصاد مقاومتی و ارتقای رویکرد صادرات غیرنفتی عنوان کرد.

دبیر برگزاری همایش توانمندی‌های صنعت لجستیک و حمل‌ونقل در بندرعباس گفت: هرمزگان با دارا بودن بنادر شهیدان رجایی و باهنر به عنوان قطب اقتصادی منطقه محسوب می‌شود

به گزارش تجارت‌نیوز ، آزاده مستعانی افزود: مرکز این استان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی در همه حوزه‌های لجستیک و حمل و نقل اعم از زمینی‌، هوایی، ریلی و دریایی دارای جایگاه متمایز و ویژه است.

وی گفت: ضمن اینکه این مراسم با حمایت وزارتخانه‌های راه و شهرسازی‌ و صنعت، معدن و تجارت و سازمان‌های وابسته و با حضور شرکت‌ها و انجمن‌های برجسته فعال در زمینه لجستیک کشور ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه در بندرعباس برگزار می‌شود.

مستعانی افزود: نمایش توانمندی‌های صنعت لجستیک می‌تواند با ایجاد مزیت‌های رقابتی میان فعالان حوزه حمل‌ونقل در سطح بین‌الملل فضا را برای ورود فناوری‌های جدید به کشور هموار سازد و نقشی اساسی در توسعه تجارت بین‌المللی‌ ایفا کند.

وی گفت: بندر شهید رجایی نقش مهمی در زمینه صادرات و واردات کشور ایفا می‌کند، وجود بنادر با ارزش به دلیل موقعیت مناسب و خاص جغرافیایی‌، به عنوان نقطه اتکای بندرعباس در جهت حمل‌ونقل کالا و سرمایه در اشکال گوناگون‌، پیامدهای اقتصادی و بازرگانی عمده‌ای برای استان هرمزگان به همراه داشته و بندرعباس را به منطقه‌ای ویژه جهت مقاصد اقتصادی و صادرات و واردات کالا تبدیل کرده است‌.

دبیر همایش معرفی توانمندی‌های صنعت لجستیک و حمل‌ونقل کشور در هرمزگان توضیح داد: کریدور شمال ـ جنوب یکی از مسیرهای مهم ترانزیتی در آسیای میانه است.

وی افزود: کشورهای منطقه در مسیر این کریدور هر یک با تشکیل اتحادیه و انعقاد قراردادهای همکاری در رقابتی همه‌جانبه به توسعه و تجهیز بنادر، جاده‌ها، ترمینال و مسیرهای ریلی خود می‌پردازند، که در مقایسه با مسیرهای سنتی از نظر مسافت و زمان تا ۴۰ درصد کوتاه‌تر و از نظر هزینه تا ۳۰ درصد ارزان‌تر است.

مستعانی تاکید کرد: تقویت صنعت لجستیک کشور جهت سهیم شدن بیشتر در این کریدور از اصلی‌ترین اهداف برگزاری مراسم مذکور است.

وی ‌معرفی توانمندی‌ لجستیکی و صنعت حمل‌ونقل در تولید دانش و محصول در راستای اقتصاد مقاومتی و شناسایی پتانسیل‌های موجود در حوزه‌های لجستیک و مدیریت زنجیره تامین‌، صنعت حمل و نقل، تجهیزات و خدمات وابسته و اشتغال‌زایی و ارتقاء رویکرد صادرات محصولات غیر نفتی را از اهداف برگزاری این برنامه عنوان کرد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.