کد مطلب: ۳۸۸۹۶۴

ستاری:

صنعت خودرو از مونتاژکاری عبور کرده است

صنعت خودرو از مونتاژکاری عبور کرده است

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایران‌خودرو توانسته با عبور از مونتاژکاری به سمت خودکفایی رفته، گفت: پژو 301 با ۶۰ درصد داخلی‌سازی به همت تولیدکنندگان داخلی وارد بازار خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سورنا ستاری صبح امروز (دوشنبه) در حاشیه مراسم افتتاح خط تولید آزمایشی پژو ٣٠١ و بهره‌برداری از پیشرفته‌ترین سالن بدنه‌سازی خودرو در خاورمیانه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایران‌خودرو توانسته با عبور از مونتاژکاری به سمت خودکفایی رفته و توانسته بدون شرکت پژو، محصول ۳۰۱ را با ۶۰ درصد داخلی‌سازی تولید کند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ادامه داد: محصول تولیدی قرارداد مشترک ایران خودرو و پژو بعد از برجام، به زودی از سوی ایران خودرو وارد بازار خواهد شد و نکته حائز اهمیت آن داخلی سازی ۶۰ درصدی قطعات است.

وی اظهار کرد: مجموعه ایران خودرو تلاش کرده تا قطعات باقیمانده را در این خودرو به مرز ۸۰ درصد داخلی‌سازی برساند. این در شرایطی است که با توجه به تحریم‌هایی که در آن قرار داریم، تأمین قطعات سخت است و صنعت خودرو باید از این موقعیت استفاده کرده و دانش فنی را به کار گیرد.

ستاری تصریح کرد: بعد از خروج پژو از ایران، اتفاقی که افتاد توقف قرارداد بود؛ اما اکنون به همت تولیدکنندگان داخلی محصول آن قرارداد وارد بازار خواهد شد.

به گفته وی، تا زمانی که به فکر واردات باشیم، نمی‌توانیم اسم کار خود را صنعت بگذاریم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.