کد مطلب: ۳۵۶۸۴۳

صید برخی از آبزیان در آب‌های هرمزگان ممنوع شد

صید برخی از آبزیان در آب‌های هرمزگان ممنوع شد

شیلات هرمزگان با توجه به فرا رسیدن فصل بهار و آغاز تخم‌گذاری آبزیان، صید برخی از آبزیان در حال انقراض را در خلیج‌فارس، محدوده آب‌های هرمزگان ممنوع اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با اعلام این خبر گفت: صید ساحلی در آب‌های استان از اول اسفند تا پایان اردیبهشت ممنوع است.

جوانمرد افزود: صید هامور ماهیان در آب‌های استان از اول فرودین تا پایان اردیبهشت و همچنین صید حلوا سیاه و شوریده از اول اردیبهشت ۹۸ تا پایان خرداد ۹۸ ممنوع است.

معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان صید ماهی حلوا سفید را نیز از ۱۵ فروردین تا پایان اردیبهشت سال ۹۸ و میش ماهی از ۱۵ مرداد تا پایان شهریور ممنوع اعلام کرد.

جوانمرد با بیان اینکه صید به روش سنتی مشتا نیز از ۱۵ فرودین تا پایان اردیبهشت سال آینده ممنوع است، اظهار کرد: برداشت میگو نیز در تمام فصول به غیر از ماه‌های مهر و آبان در خلیج‌فارس ممنوع است.

معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان بیان کرد: با توجه به صدمه‌های جبران‌ناپذیری که تورهای صید نامریی به منابع آبزی و حتی محیط‌زیست دریایی آبزیان وارد می‌کنند، استفاده از این نوع تورها برای لنج‌ها در تمام فصول و قایق‌ها به‌صورت زیرآبی برای تمامی فصول ممنوع است.

جوانمرد اضافه کرد: ممنوعیت صید آبزیان بر اساس اهمیت تقویم فصول ممنوعیت صید برای حفظ و حراست ذخایر آبزیان اعلام‌شده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.