کد مطلب: ۷۳۸۲۰۳

کسانی که امروز سکه خریدند، چقدر ضرر کردند؟

کسانی که امروز سکه خریدند، چقدر ضرر کردند؟

اختلاف قیمت خرید و فروش سکه موجب می‌شود که خریدار و سرمایه‌گذار این بازار در لحظه خرید متحمل ضرر شود. بیشترین ضرر یا اختلاف قیمت خرید و فروش به سکه گرمی مربوط می‌شود. خریداران سکه طرح جدید کمترین ضرر را متحمل می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خرید طلا همواره یکی از راه‌های سرمایه گذاری بوده است. از آنجایی که سکه مثل زیورآلات نیست که هزینه‌های اجرت و سود به آن اضافه شود، از این رو افراد بسیاری سرمایه‌های خود را به بازار سکه می‌برند. اما سرمایه گذاری در بازار سکه هم همانند دیگر بازارها ریسک‌هایی دارد. اما انواع سکه در لحظه خرید با ضرر همراه است.

در واقع قیمت خرید سکه با قیمت فروش آن یکسان نیست. واحدهای صنفی مجاز در خرید و فروش سکه، این فلز ارزشمند را با قیمت بالاتری به مردم می‌فروشند و با قیمت کمتری آن را می‌خرند.

ضرر 2 درصدی سکه طرح قدیم

براساس نرخ‌های معامله شده امروز، قیمت فروش سکه طرح قدیم بین 300 تا 400 هزار تومان با قیمت خرید آن اختلاف دارد. یعنی کسی که امروز تعداد 10 سکه طرح قدیم را خرید، 179 میلیون تومان به صرافی پول پرداخت کرده است. اما اگر تصمیم می‌گرفت که در همان لحظه خرید سکه‌ها را بفروشد حدود 3 تا 4 میلیون تومان ضرر می‌کرد.

در واقع خریدار سکه طرح قدیم (بهار آزادی) در لحظه خرید 2.2 درصد متضرر می‌شود. میزان ضرر سکه می‌تواند با توجه به شرایط بازار و میزان عرضه و تقاضای موجود کمی بیشتر یا کمتر شود.

ضرر 1.3 درصدی سکه طرح جدید

سکه امامی هم همانند سکه بهار آزادی در لحظه خرید برای سرمایه گذار ضرر ایجاد می‌کند. براساس نرخ‌های ثبت شده در سامانه کانون صرافان ایرانیان ، یکی از صرافی‌ها قیمت فروش سکه طرح جدید را 18 میلیون و 650 هزار تومان ثبت کرده است. همین صرافی همزمان همین سکه را به قیمت 18 میلیون و 350 هزار تومان از مردم خریداری می‌کند.

بررسی قیمت خرید و فروش سکه در دیگر صرافی‌ها نیز نشان می‌دهد که اختلاف خرید و فروش سکه طرح جدید حدود 250 تا 300 هزار تومان است. یعنی خریدار این فلز ارزشمند در لحظه خرید حدود 1.3 درصد از دارایی خود را از دست می‌کند.

ضرر نیم سکه بیش تر از سکه تمام

اختلاف قیمت خرید و فروش نیم سکه نیز بین 300 تا 400 هزار تومان است. در حالی که نیم سکه حدود 7 میلیون تومان از سکه تمام کمتر است اما اختلاف قیمت خرید و فروش آن با سکه تمام برابری می‌کند. این اختلاف قیمت اگر به صورت درصدی بیان شود، واضح‌تر نشان می‌دهد که ضرر خریدار نیم سکه بیشتر است.

براساس نرخ‌های اعلامی توسط صرافی‌ها، قیمت فروش نیم سکه در روز 24 آذر ماه 11 میلیون و 900 هزار تومان بود و صرافی‌ها هر نیم سکه را با نرخ 11 میلیون و 600 هزار تومان از مشتری خود خریداری می‌کردند. در واقع ضرر خریدار نیم سکه در لحظه خرید آن 3.3 درصد است.

ضرر ربع سکه همانند نیم سکه

خریداران ربع سکه نیز در لحظه خرید 3.3 درصد ضرر را متحمل می‌شود. قیمت ربع سکه در معاملات امروز 8 میلیون و 900 هزار تومان بود که صرافی هر ربع سکه را به قیمت 8 میلیون و 600 هزار تومان از مردم می‌خرد. یعنی خریدار در لحظه خرید روی هر ربع سکه 300 هزار تومان ضرر می‌کند.

بیشترین ضرر برای خریداران سکه گرمی

کسانی که تمایل به خرید سکه گرمی دارند یا بودجه‌شان کم است، نسبت به خریداران دیگر انواع سکه در لحظه خرید بیشترین ضرر را متحمل می‌شوند. اختلاف قیمت خرید و فروش سکه گرمی 200 هزار تومان است. یعنی کسی که امروز یک سکه گرمی را به قیمت 4 میلیون و 200 هزار تومان خریده است، 200 هزار تومان از دارایی‌اش از بین رفته است.

خریداران سکه گرمی در لحظه خرید با ضرر حدود 5 درصدی بیشترین ضرر ناشی از اختلاف قیمت خرید و فروش را ثبت می‌کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فقط سکه تمام بخرید چون سکه های کوچک خیلی گرون شده اند و الان نوبت سکه تمام است لالا بکشد . نگران خرید طلا نباشید باز هم گران خواهد شد طی یک ماه اینده

  • ناشناس

    واییی واییی خیلی ضرر شد ۴ روز دیگه سکه ۲۱ ملیون میشه 😐

  • ناشناس

    از خرید سکه هیچکس ضرر نکرده، اختلاف بین خرید وفروش عادیه

  • ناشناس

    واقعا این چه تحلیل بی محتوایی است کسی که امروز نمی خره همین امروز بفروشه

    • ناشناس

      چقدر تحلیل بی محتوا……
      برا محفظه ارزش پول برا دراز مدت خیلی هم خوبه
      ارزش نیم سکه ۸میلیون بوده و حالا۱۲میلیون چی اینقدر سود میده؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    چطوریک جوان با۷میلیون زن بگیره.نمیشه مثل قدیم نیست.فقط میشود حسرت خورد.پسرمن۳۳سالشه ۷حقوق میگیره.بازهم کم میاره.خرج اضافی هم نداره.خدابه تمامی جوانها کمک کنه.

    • ناشناس

      منم‌ پسرم ۳۳ سالشه وهیچی هم نداره یه پسر ۲۸ ساله هم دارم . وهر دو مجرد و در این بازی دنیا اسیر شدند
      خانه پیشکش ،حتی نمیتونن خرجشونو در بیارن!!
      مام فقط هنر کنیم بتونیم خرج خورد و خوراکشون رو بدیم
      زن و زندگی و…..بماند

  • خلیل

    چرا این قیمت ها بالاترین رکورد جهانی هست

  • خدایا خودت

    هرروز ارزش پول ملی کم میشود مردم بیچاره هم چاره ای ندارند جز اینکه برای حفظ ارزش پولشون سکه بخرند همون کسی که امروز داره سرمایه خردش رابه سمت خرید طلا وسکه میبره میخواد خرد خرد سرمایه اش را جمع بکنه تا بتونه یه خونه بخره وگره از مشکلش حل کنه

  • طوطی

    وقتی پول ملی در حال از دست دادن ارزش خود است تنها راه چاره پناه بردن به بازارهایی نظیر سکه است گر چه در همان روز افت قیمت دارد ولی در دراز مدت سود عالی دارد وحافظ ارزش دارایی می باشد

  • ناشناس

    همین.خواستم به دولت خدا قوت بگم

  • ناشناس

    سکه به زودی میاد زیر ۱۵ میلیون تومان. این خط و این نشان.