کد مطلب: ۲۱۴۷۷۶

ضرر یک میلیارد پوندی سرما به اقتصاد انگلیس

ضرر یک میلیارد پوندی سرما به اقتصاد انگلیس

هزینه موج شدید سرمای هوا که به آن نام «جانور وحشی » داده‌اند و طوفان «اِما»، پس از کریسمس سال ۲۰۱۰ بیشترین ضرر را برای اقتصاد انگلستان ایجاد کرده است.

مسدود شدن مسیرهای خودرویی، رستوران‌های خالی و ماشین‌های عمرانی بیکار که هفته گذشته در سراسر انگلستان دیده شد، برای اقتصاد انگلیس روزانه لااقل ۱ میلیارد پوند خرج داشته است و این می‌تواند باعث نصف کردن رشد اقتصادی این کشور در ۳ ماه اول امسال شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تحلیل‌گران می‌گویند ورود موج هوای سرد ملقب به «جانور وحشی » از سوی سیبری و رسیدن طوفان اِما به سواحل جنوبی، هزینه‌برترین رویداد آب‌وهوایی از ۲۰۱۰ تا کنون است؛ دمای یخبندان و برف شدید از یک هفته قبل از کریسمس اقتصاد را متوقف کرده است.

به احتمال زیاد آب‌وهوای بد، بیشترین آسیب را به بخش ساخت‌وساز وارد کرده است و طبق اعلام متخصصان، ظرف ۳ روز که بدترین شرایط جوی را داشته‌اند، به این بخش ۲ میلیارد پوند خسارت وارد شده است. دمای زیر صفر کارگران ساختمانی را مجبور کرد ابزارهای خود را زمین بگذارند.

اقتصاددانان می‌گویند رشد تولید ناخالص ملی که نشان می‌دهد درآمد ملی چقدر بیشتر شده است، در ربع اول امسال تا ۰.۲ درصد افت کند که این نصف میزان پیش‌بینی شده ۰.۴ درصد است.

مرکز تحقیقات اقتصادی و تجاری اعلام کرد که تولید در کل ۲۰ درصد افت خواهد کرد. با این حال کار در خانه و صنایع آنلاین سودآور تر خواهند بود و تولید انرژی که ۸ تا ۱۰ درصد تولید ناخالص ملی را تشکیل می‌دهد حداقل ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.

منبع: گاردین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.