کد مطلب: ۳۸۳۶۳۸

ضرر ۴۰ میلیارد دلاری هواوی از ممنوعیت آمریکا

ضرر ۴۰ میلیارد دلاری هواوی از ممنوعیت آمریکا

مدیرعامل و موسس هواوی اعلام گفت: ممنوعیتی که دولت ترامپ برای هواوی ایجاد کرده است، تا ۴۰ میلیارد دلار از درآمد این شرکت می‌کاهد.

مدیرعامل و موسس هواوی اعلام کرد آسیبی که از ممنوعیت جدید آمریکا به این شرکت می‌رسد، از آن‌چه پیش از این پیش‌بینی شده بود بیشتر خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از رویترز؛ مدیرعامل و موسس هواوی در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد آسیبی که از ممنوعیت جدید آمریکا به این شرکت می‌رسد، از آن‌چه پیش از این پیش‌بینی شده بود بیشتر خواهد بود.

رن جن فی، که در دفتر مرکزی هواوی صحبت می‌کرد، در اولین اظهار نظر رسمی در مورد میزان کمّی ضرر این شرکت گفت: ممنوعیتی که دولت ترامپ برای هواوی ایجاد کرده است، تا ۴۰ میلیارد دلار از درآمد این شرکت می‌کاهد.

او گفت: ما خود را برای این همه فشار و حمله از سوی آمریکا آماده نکرده بودیم، بنابراین در ۲ سال آینده از این بابت آسیب خواهیم دید.

ترامپ با ممنوع کردن فروش تکنولوژی و تجهیزات، توسط شرکت‌های آمریکایی به هواوی و قرار دادن این شرکت در لیست سیاه، ضربه سختی به هواوی وارد کرده است. طبق گفته مدیرعامل این شرکت، میزان فروش خارجی گوشی‌های هوشمند هواوی در ماه گذشته، ۳۰ درصد کاهش یافته است.

خبرها حاکی از آن است که شرکت‌های بزرگ آمریکایی، کوآلکام و اینتل، که تامین‌کننده تراشه‌های پردازنده‌های هواوی بودند، مخفیانه برای تسهیل محدودیت‌های این شرکت لابی می‌کنند. آنها در حال فشار وارد کردن به دولت برای تسهیل محدودیت‌های فروش به هواوی هستند.

از ۷۰ میلیارد دلاری که هواوی در سال گذشته صرف خرید تجهیزات و قطعات کرده است، ۱۱ میلیارد دلار به جیب شرکت‌های آمریکایی نظیر کوالکام و اینتل رفته است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.