کد مطلب: ۳۳۰۴۸۲

ضرر ۷۰۰ میلیارد پوندی بریتانیا از بریگزیت

ضرر 700 میلیارد پوندی بریتانیا از بریگزیت

بسیاری از تحلیلگران برآورد کرده‌اند که انتقال بانک و شرکت‌های مالی از لندن به آلمان تحت تاثیر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بالغ بر ۷۰۰ میلیارد پوند را از این کشور خارج خواهد کرد.

بسیاری از تحلیلگران برآورد کرده‌اند که انتقال بانک و شرکت‌های مالی از لندن به آلمان تحت تاثیر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بالغ بر ۷۰۰ میلیارد پوند را از این کشور خارج خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، گروه اقتصاد و فاینانس فرانکفورت به تازگی با انتشار یک گزارش به نقل از تحلیل کارشناسان و تحلیلگران از تبعات منفی بریگزیت و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بر روی اقتصاد این کشور سخن گفته و خبر داده است.

این گزارش در تشریح این پیش‌بینی این چنین عنوان کرده است که بالغ بر ۳۷ بانک و شرکت مالی و اعتباری که هم‌اکنون در لندن مستقر هستند و فعالیت‌های گسترده‌ای از لحاظ تبادلات مالی و سرمایه‌گذاری در این کشور دارند، عنوان کرده‌اند که فعالیت در کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به ماندن در بریتانیا ترجیح می‌دهند و به همین دلیل نیز می‌خواهند دفاتر سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های خود را به فرانکفورت آلمان انتقال دهند.

آنها در این گزارش خاطرنشان کرده‌اند که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (بریگزیت) و به تبع آن خروج بانک‌های اروپایی و موسسات مالی از این کشور، موجب ضرر و زیان ۷۰۰ میلیارد پوندی برای بریتانیا خواهد شد.

بر اساس گزارشی که در اسپوتنیک آمده است، بسیاری از بانک‌های مستقر در لندن اعلام و تایید کرده‌اند که قصد دارند از آغاز سال نوی میلادی از لندن به سایر شهرهای اروپایی نظیر فرانکفورت، پاریس و دوبلین دفاتر خود را نقل مکان کنند و فعالیت‌های خود را به منظور تسهیل در ارتباطات مالی و تبادلات بانکی در یک کشور عضو اتحادیه اروپا ادامه دهند.

بسیاری از بانک‌های انگلیسی نیز همچون Credit Suisse، Standard Chartered، Lloyds، Citigroup و Nomura آمادگی خود را برای تغییر مکان و ادامه فعالیت و حضور خود در فرانکفورت آلمان اعلام کرده‌اند.

هوبرتس وات، مدیر ارشد گروه فاینانس در فرانکفورت نیز در این خصوص با انتشار بیانیه‌ای گفت: انتظار می‌رود با جابجایی و انتقال بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری از بریتانیا به آلمان حجم زیادی از مبالغ پولی و دارایی‌ها به ارزش حدود ۷۵۰ میلیارد تا ۸۰۰ میلیارد پوند نیز جابجا شود که این به طور قطع از بزرگترین تبعات منفی بریگزیت و خروج این کشور از اتحادیه اروپا به شمار خواهد رفت.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.