خبر مهم:

کد مطلب: ۱۳۱۴۸۹

طرح اولین تولیدکننده نمک دریایی کشور در استان خوزستان آماده افتتاح است

طرح اولین تولیدکننده نمک دریایی کشور در استان خوزستان آماده افتتاح است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان از آمادگی اولین طرح فرآوری نمک دریا در کشور جهت افتتاح خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، «سیدنورالله حسن‌زاده» با اعلام این خبر، افزود: فاز اول شرکت فرآوری نگین املاح خوزستان در زمینه تولید نمک یددار خوراکی دریایی تصفیه شده با ظرفیت سالانه 40 هزار تن آماده افتتاح است، که اشتغال مستقیم ناشی از آن در این مرحله 60 نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان گفت: این طرح در زمینی به مساحت 24 هزار متر مربع با زیر بنای 10 هزار متر مربع احداث گردیده است.

وی در ادامه گفت: این طرح با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مبلغی بالغ بر 150 میلیارد ریال صورت گرفته است.

حسن‌زاده تکنولوژی به کار رفته دراین طرح را منحصربفرد و به‌روز اعلام کرد و در خصوص استفاده از این نمک تشریح کرد: این نمک که علاوه بر مصرف خوراکی در صنعت دارویی نیز به کار می‌رود؛ با کیفیت بالایی که دارد نیاز خانوار به مصرف نمک را به یک چهارم کاهش می‌دهد و تاثیری بسزایی بر سلامت افراد خواهد داشت و عاری از وجود هر گونه فلزات سنگین است.

وی ضمن اشاره به خلوص بیش از 99 درصدی این محصول افزود: این نمک از نظر کیفی بهترین نمک خوراکی کشور است که در همه ابعاد با بهترین نمک‌های خوراکی دنیا نظیر سالین فرانسه قابل رقابت است و می‌توان امیدوار بود که صنایع غذایی استان نیز با استفاده از این نمک به افزایش کیفیت محصولات غذایی اقدام نمایند و صنایع غذایی استان با استفاده از این نمک بتوانند هر چه بیشتر با تولیدات سایر رقبا رقابت نمایند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان همچنین ابراز امیدواری کرد این نمک پس از تامین نیاز داخلی و راه‌اندازی طرح توسعه بتواند در بازارهای صادراتی نیز جایگاه مناسبی پیدا کند.

وی همچنین از احداث اولین باغ‌موزه نمک کشور در مجاورت این طرح در آینده نزدیک خبر داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.