کد مطلب: ۳۱۸۸۰۴

طرح جدید دولت ژاپن برای پذیرش کارگران مهاجر

طرح جدید دولت ژاپن برای پذیرش کارگران مهاجر

دولت ژاپن پیش‌نویس لایحه مهاجرتی جدیدی را تصویب کرده که حاوی تسهیلات بیشتری برای پذیرش کارگر خارجی است.

دولت ژاپن پیش‌نویس لایحه مهاجرتی جدیدی را تصویب کرده که حاوی تسهیلات بیشتری برای پذیرش کارگر خارجی است.

به‌گزارش تجارت‌، این لایحه برای رای‌گیری در پارلمان مطرح خواهد شد و پس از تصویب، امکان آن را فراهم خواهد آورد تا برای رفع کمبود شدید نیروی کار، از کارگران خارجی استفاده بیشتری بشود.

تاکید این لایحه بر تسهیلات ورود و استخدام نیروی کار ماه و نیمه ماهر است. با افزایش طول عمر همراه به ارتقاء سطح دانش مردم ژاپن، بعضی از بخش‌های تولیدی و خدماتی این کشور در تامین نیروی کار مورد نیاز با مشکل مواجه هستند.

بطور سنتی، جامعه ژاپن از پذیرش مهاجر مگر به صورت کارگران موقت اکراه داشته و بر همگونی قومی جمعیت این کشور تاکید نهاده اما با ظهور آثار منفی کمبود کارگر بر اقتصاد ژاپن، تغییر در این نگرش ضرورت یافته است.

در لایحه جدید دولت ژاپن، دو نوع ویزای ورود برای کارگران خارجی پیش‌بینی شده که براساس نوع تخصص، برای متقاضیان صادر خواهد شد. هنوز جزییات این لایحه منتشر نشده اما گفته می‌شود که بخش‌های اقتصادی متعددی، از کشاورزی و ساختمان گرفته تا هتل‌داری از آن منتفع خواهند شد. گفته شده، 500 هزار کارگر نیمه ماهر در چند سال آینده در ژاپن پذیرفته خواهند شد.

در چنین صورتی، تعداد کارگران مهاجر که در حال حاضر به حدود یک میلیون نفر می‌رسد، ۴۰ درصد افزایش خواهد داشت و خارجیان حدود ۲ درصد نیروی کار ژاپن را تشکیل خواهند داد.

منبع: روزنامه تعادل

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.