کد مطلب: ۵۹۳۴۴۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

طرح جوانی جمعیت چیست؟ / تسهیلات این طرح شامل چه کسانی می‌شود؟

طرح جوانی جمعیت چیست؟ / تسهیلات این طرح شامل چه کسانی می‌شود؟

طرح جوانی جمعیت امروز در شورای نگهبان تایید شد. طرحی که گفته می‌شود قرار است مشوق‌هایی مانند خودروی بدون قرعه‌کشی، ۲۰۰ متر زمین و تسهیلات مالی به خانوارها بدهد. اما هدف طرح جوانی جمعیت چه کسانی هستند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت طرحی است که مدت‌هاست در مجلس در حال پیگیری بود. هدف این طرح تشویق جوانان برای ازدواج و تشویق خانواده‌ها برای فرزندآوری است و برای هر دوی این موارد حمایت‌ها و تسهیلاتی در نظر گرفته است.

اگرچه این طرح پیش از این در شورای نگهبان رد شده بود، اما امروز سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که طرح جوانی جمعیت در این شورا تایید شده و به زودی قانون آن ابلاغ می‌شود.

طرح جوانی جمعیت چه می‌گوید

بر اساس آنچه گفته شده در طرح جوانی جمعیت مشوق‌هایی برای تسهیلات اشتغال، خرید مسکن، فرزندآوری و موارد این چنینی امده است.

اما این طرح محدود به همین موارد نمی‌شود. آموزش مادران، حمایت از مادران باردار، مقابله با پدیده سقط جنین، سیاستگذاری عمومی جمعیت و در نهایت درمان ناباروری از دیگر موارد تایید شده در طرح جوانی جمعیت است.

اما مهم‌ترین مواردی که درباره این طرح رسانه‌ای شده است اعطای ۲۰۰ متر زمین به خانواده‌هایی است که فرزند سوم آنها به دنیا بیاید. یا قرار شده به مادرانی که فرزند دوم آنها به دنیا می‌آید خودروی بدون قرعه‌کشی و با قیمت کارخانه داده شود. حق عائله کارمندان دولت قرار است ۷٫۵ برابر شود. همچنین در طرح جوانی جمعیت تسهیلات چند میلیونی با تنفس شش ماهه می‌دهند.

افزایش ۷٫۵ برابری حق عائله‌مندی

قرار است در طرح جوانی جمعیت حق عائله‌مندی کارکنان دولت افزایش پیدا کند. بر اساس این طرح حق عائله‌مندی کارمندان دولت هر سال نسبت به سال گذشته ۱.۵ برابر بیشتر و طی پنج سال ۷.۵ برابر می‌شود. بر این اساس هر چه تعداد فرزندان یک خانواده بیشتر باشد، کارمندان حق عائله‌مندی بیشتری دریافت می‌‌کنند.

تسهیلات ۳۰ میلیونی طرح جوانی جمعیت

در طرح جوانی جمعیت قرار است به خانواده‌های دارای فرزند تسهیلات فرزندآوری تعلق بگیرد. تسهیلات پرداختی به فرزند اول ۱۰ میلیون تومان، برای فرزند دوم ۲۰ میلیون تومان و فرزند سوم ۳۰ میلیون تومان است. این تسهیلات در قالب وام قرض‌الحسنه است.

قرعه‌کشی بدون نوبت خودرو

یکی دیگر از مواردی که در طرح جوانی جمعیت مطرح شده است، تسهیلات خرید خودرو برای مادرانی است که فرزند دوم را به دنیا می‌آورند.

در این طرح مادرانی که فرزند دوم را به دنیا می‌آورند می‌توانند بدون نوبت و قرعه‌کشی خودروی ایرانی بخرند. با توجه به افزایش زیاد قیمت کارخانه و بازار خودروها، احتمالا می‌توان این بند را هدیه میلیونی خودروسازان به مادران دارای فرزند دوم نامید.

پرداخت ۲۰۰ متر زمین رایگان

یکی دیگر از مشوقهای فرزندآوری در طرح جوانی جمعیت مربوط به خانوارهایی است که فرزند سوم داشته باشند. بر اساس طرح جدید مجلس، در کلان‌شهرها و شهرهایی که جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر دارند، اگر خانواده‌ای فرزند سوم را به دنیا بیاورد می‌تواند مالک ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر زمین شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من ۹ باره ثبت نام کردم طر ح جوانی خبری نیس بنظرتون صدرصد خودرو تعلق میگرد یان

  • گرمی

    فرزند چهارم من 1400/8/18 به دنیا اومده یعنی به ما تعلق نمیگیره اقایان مسولان کاری بکنید تورو خدا

    • ناشناس

      دوستان لطفا يكي بهم پاسخ درستو بده تاريخ دقيق فرزند دوم و يا سوم بايد كي باشه تو بعضي سايتها گذاشتن ١٩ابان ١٤٠٠تو بعضيا گذاشتن ٢٤ابان

    • رامین اردبیل

      ان شاءالله فرزند دهم تعلق میگیره به جون حاجی جانی 😁😁

  • ناشناس

    والا من فرزند دومم متولد شد.ثبت نام خودرو هم انجام دادم ولی اسمم در نیومد…

  • ناشناس

    این انصاف نیست فرزند دوم من مهر بدنیا اومده برای یکماه امکانات نگیره واقعا قانون مسخره ای گذاشتید اصلا هم تو این مملکت بچه آوردن اشتباه هست من ماهی دومیلیون فقط پوشک برای بچم میخرم فکر کنم آقایان خواب تشریف دارن واز هزینه ها بی خبرند

  • ناشناس

    سلام من 7سالم ازدواج کردم مشکل ناباروری دارم ام هزینه ندارم من از مسولین محترم تشکر میکنم به ما کمک کنند مگر ما بچه نمی حواهیم

  • زهرا

    سلام اگه بخواهید حساب وکالیتی باز کنیم واسمون سخت میشه ن واسه من تنا بلکه واسه همه مادران خواهشن این طرح پیاده نکنید

  • دولت بی کفایت

    زمین رایگان‌پیش کش خودرو هم نمی خوایم
    لطف کنید شرایط فرزند آوری رو آسان کنید یه سونوگرافی شده ۵۰۰ هزار تومان چهارتا قرص میشه یک‌میلیون یک نوبت ویزیت متخصص شده ۲۰۰ هزار تومن با این شرایط یک بچه بخواد تا بیاد دنیا بالایی ۱۰۰ میلیون هزینه فقط به دنیا آمدنش میشه یک کارگری مثل بنده ۵ ساله ازدواج کردم هنوز که هنوز اسم بچه‌میاد چهار ستون بدنم می لرزه

    • ناشناس

      واقعاً حرف حساب میزنن ایشون

  • ناشناس

    سلام من به مسولین محترم من طرح جوانی جمعیت شامل میشه فرزند سومم هست قرار شد بدون قرعه کشی باشه مستأجرم خدا وکیلی ماشین یا پلاک فعال نداریم ۱۷ ماه من ثبت نام میکنم هنوزم ماشین برنده نشدم الان هم این شرط صد میلیونی که گذاشتید برای ثبت نام از کجا بیاریم . شاید برای شما پولی نباشه برای ما که جور نمیشه (خواهش دیگه شعار الکی ندید)

  • مجید رمضانی

    سلام.مستاحر بیکار 4فرزتد ک چهارمی متولد1400 هست و سومی توسرش دستگاهه و تومور مخچه داره.
    جرم;متولد تربت جام
    مذهب:شیعه
    محل سکونت;25ساله مشهدم
    هیچ وام و تسهیلات فرزند اوری تعلق نمیگیرد
    بنام انسانیت جوابمو بدین

  • ناشناس

    چهار فرزند دارم آخریش اردیبهشت ۹۹هست تهسیلات و خودرو که هیچ حتی بیمه هم ندارم با هزینه نیویورک دارم توشرایط کابل تو ایران زندگی میکنم انصافا شغل ثابت هم ندارم اگه عدالت علی اینه پس همش دروغه

  • ناشناس

    بد بختی از این بالاتر و تحقیر از این بدتر برای خرید خودرو که در کشورهای دیگر با تشویق از مشتری و تبلیغات زیاد برای فروش خودرو بصورت نامحدود می توانند هرچندتا که بخواهند خودرو از شرکت بخرن ولی در کشور ما برای این لگنهای باید سالها در صف باشیم و قرعه کشی بکنن و پول این لگنها را از قبل پرداخت بکنیم و یا حالا تشویق برای فرزند اوری میگن بدون قرعه کشی این لگنهای به حساب خودرو را به شما ماداران میفروشیم .