کد مطلب: ۵۱۳۸۳۳

فیروزی مطرح کرد:

خرید خودرو فقط در بورس!

خرید خودرو فقط در بورس!

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طرح ساماندهی بازار خودرو و احتمال عرضه از طریق بورس کالا ساز‌و‌کار جدیدی برای صنعت خودرو ارائه داده است که هفته آینده در کمیسیون صنایع مطرح و در صورت قطعی شدن در صحن علنی مطرح می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو از سوی نمایندگان مجلس مدتی است که مطرح شده است. طرحی که محور اصلی آن، عرضه خودرو در بورس کالای ایران به منظور شفافیت بالای معاملات این بورس و تحقق اهداف برای تبدیل خودرو به یک کالای مصرفی است.

براساس این طرح هرکس در سال فقط یک خودرو از یک مدل می‌تواند از بورس خریداری کند. در بورس کالا، خودرو با قیمت تمام شده و واقعی معامله می‌شود و قیمت پایه را سازمان حمایت از مصرف کننده مشخص می‌کند.

حجت الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس درخصوص طرح ساماندهی بازار خودرو و احتمال عرضه از طریق بورس کالا گفت: این طرح، طرح مستقلی است برای ساماندهی بازار خودرو که اگر معارض با قوانین بالادستی باشد، حتما قوانین بالادستی باید رعایت شود، اما تا جایی که بررسی کرده‌ایم مغایر با هیچ قانونی نیست.

او در گفتگو با بورس ۲۴ افزود: طرح ساماندهی بازار خودرو و احتمال عرضه از طریق بورس کالا ساز‌و‌کار جدیدی برای صنعت خودرو ارائه داده است که هفته آینده در کمیسیون صنایع مطرح و درصورت قطعی شدن در صحن علنی مطرح می‌شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: فعلا این موضوع در حد یک طرح است و باید صبوری کنیم تا ببینیم هفته آینده در کمیسیون و سپس صحن چه اتفاقی می‌افتد؟

گفتنی است، پیش‌تر فیروزی بیان کرده، به زعم طراح طرح مذکور دو ضمانت اجرایی بسیار مهم برای جلوگیری از تکرار سرنوشت عرضه فولاد در بورس، در طرح تحول بازار و صنعت خودروی سبک وجود دارد؛ نخست آنکه برخلاف سایر کالاهای عرضه شده در بورس که امکان عرضه آنها در بازار آزاد نیز وجود دارد، در صورتی که خودرو خارج از بورس عرضه شود، حکم کالای قاچاق پیدا می‌کند از سوی دیگر از آنجا که پس از اجرای این طرح، خودرو خارج از بورس شماره‌گذاری نمی‌شود، قابل شناسایی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خودروی مریض را بورس مریض اداره حواهد کرد
    چه شود!!!

  • ناشناس

    عالیه ، احسنت ، دمتون گرم ،،،،،
    راهی جدید برای خالی کردن جیب مردم
    آخه اینم شد طرح؟
    جلوی ورود خودروی باکیفیت ارزان خارجی را بدون گمرکی باز کنید مسئله خودرو حل میشه.

  • اقتصاد دان

    خودرو در بورس هم میشه مثل پخش روغن غذایی،اگر روغن خواستی باید کنسرو بادمجان هم بخری و اگر خودرو خواستی در بورس باید یه مقداری از سهام کارخانجاتی که ورشکسته شده اند و ضرر رسان هستند را مجبوریم بخریم.
    مرسی که اقتصاد کشور را به نابودی میکشانید.

  • علیرضا

    خسته نباشی دلاور.
    خخخخخخخ

  • سردار

    این طرح روبایدزودتر میدادن.که تکلیف این ۳۵۰۰خودرویی که روزانه توکشور تولید میشه،رو مشخص کنن.
    که چرا ما این همه تولیدخودرو داریم ولی این خودرو سازان مافیایی به صورت قطره چکانی به بازار عرضه میکنن تا قیمت رو بالا نگه دارن وبادلالان دست نشانده خودشون، خون مردم‌ رو توکاسه کنن
    پس باید این حقیقت تولید وپنهان کاری وفروش پشت پرده مشخص بشه.البته اگه باز با دنا پلاس مجلسی ها رو خفه نکن مثل دوماه پیش که قرار شد این طرح اجرا بشه.بدرود ای دولت مردان بی تدبیر

  • خسته

    تکلیف رقابتی شدن صنعت خودرو چی میشه؟
    ما هرچه ضربه میخوریم از انحصاری بودن خودرو است!

  • ناشناس

    من یه زیرشلواری دارم فقط یکبار پوشیدم چقدر قیمت میخوره بذارم تو بورس برا فروش ? اول کاری کردن که بورس بشه جای مردم عادی که نمیدونن الفبای بروس چیه الانم میخوام بورس رو بکنن شعبه دوم سایت دیوار

    • ناشناس

      شاخص بورس زیر شلواری چنده؟
      اگر راه راه آبی سفید باشه پیژامه با سهام هوافضا یکیه قیمتش.

    • ناشناس

      اگر طرح قدیم باشه پیژامه گرونتره از طرح جدید بعد انقلاب

  • عباس

    این طرح دقیقا توی چند کشوردر جهان اجرامیشه؟…

  • ناشناس

    یاد سکه بورسی افتادم!!! بیرون بود سه میلیون اگر اشتباه نکنم تو بورس بود سه و نیم یا چهار تومان!!! ملت از بیرون می خریدند در پارسیان و بورس می فروختن! خودرو می خواد چی بشه صلوات …

  • ناشناس

    مرسی به تجارت نیوز هیچ نظری را منتشر نمی کنه واقعا مرسی