کد مطلب: ۷۶۱۰۰

طرح سلامت الکترونیک از داروهای قاچاق جلوگیری می‌کند

وزیر ارتباطات با اشاره به اتصال پنج هزار نقطه مورد نظر وزارت بهداشت در روستاها به اینترنت برای اجرای طرح سلامت الکترونیک گفت: به دنبال این هستیم که تمام کارهای پراکنده در ارتباط با دولت الکترونیک را تا دهه فجر به اتمام برسانیم. محمود واعظی در جلسه هماهنگی برای اجرای سلامت الکترونیک اظهار کرد: انصافا

وزیر ارتباطات با اشاره به اتصال پنج هزار نقطه مورد نظر وزارت بهداشت در روستاها به اینترنت برای اجرای طرح سلامت الکترونیک گفت: به دنبال این هستیم که تمام کارهای پراکنده در ارتباط با دولت الکترونیک را تا دهه فجر به اتمام برسانیم.

محمود واعظی در جلسه هماهنگی برای اجرای سلامت الکترونیک اظهار کرد: انصافا در شرایطی که کشور مشکلات جدی مالی داشت، طرح سلامت را اجرا کرد و باعث افتخار دولت شد.

وی افزود: هم‌اکنون در هر شهر و روستا یکی از محورهای مطرح میان مردم طرح سلامت است و مردم از آن راضی هستند که کار بزرگی برای کشور بود.

او درباره اثرات طرح سلامت الکترونیک هم گفت: اولین نتیجه اجرای این طرح صرفه‌جویی بزرگی است که در کشور رخ می‌دهد. از طرفی با نظارتی که از سوی وزارت بهداشت می‌شود در نوشتن نسخه‌های پزشکی اصلاحات صورت می‌گیرد که از این بابت نیز شاهد صرفه‌جویی بزرگی خواهیم بود.

وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: ضمن اینکه گام بزرگی در جلوگیری از داروهای قاچاق صورت می‌گیرد و به جهت شفاف‌سازی انجام شده ناشی از الکترویکی شدن نیز ضمن افزایش سرعت کار، جلوی فساد گرفته می‌شود.

واعظی داده کاوی (Data Mining) را یکی از راهکارهای کشورهای پیشرفته برای آینده پژوهی دانست و خاطر نشان کرد: با سیستم داده‌کاوی می‌توان برای آینده برنامه‌ریزی کرد که البته این به معنی نفوذ به حریم خصوصی افراد نیست بلکه مجموعه اطلاعات مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

به گزارش تسنیم، وی با اشاره به سند همکاری میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت ارتباطات متعهد می‌شود که پنج هزار نقطه اولویت‌دار وزارت بهداشت را در روستاها برای اجرای طرح سلامت الکترونیک را با هزینه خود به اینترنت متصل کند.

او افزود: همچنین وزارت ارتباطات در ارتباط با بودجه این طرح که در اختیار یکی از شرکت‌هاست، پیگیری‌ها را برای دریافت خدمات مختلف و متنوع به همان اندازه را دنبال می‌کند.

وزیر ICT با بیان اینکه طرح کلان معماری نظام سلامت را با همکاری وزارت بهداشت نهایی می‌کنیم تا در شورای اجرایی فناوری اطلاعات مصوب و برای اجرا توسط دکتر روحانی به همه مبادی ذی‌ربط ابلاغ شود، ابراز کرد: کمیته مشترکی برای پیگیری سریع این امور تشکیل می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.