کد مطلب: ۶۶۷۶۰

طلا از ریزش دست کشید

طلا از ریزش دست کشید

قیمت طلا در بازارهای جهانی که روز دوشنبه به پایین ترین سطح در یک هفته اخیر رسیده بود، امروز سه شنبه در مدار نزولی قرار نگرفت و تقریبا ثابت ماند. قیمت طلا روز دوشنبه برای لحظاتی به کمتر از یک هزار و ۳۲۹ دلار رسید که این پایین ترین رقم از ۲۹ جولای به شمار می

b9209ea9cd4af123ba373a92b82391ff_XL.jpg قیمت طلا در بازارهای جهانی که روز دوشنبه به پایین ترین سطح در یک هفته اخیر رسیده بود، امروز سه شنبه در مدار نزولی قرار نگرفت و تقریبا ثابت ماند. قیمت طلا روز دوشنبه برای لحظاتی به کمتر از یک هزار و ۳۲۹ دلار رسید که این پایین ترین رقم از ۲۹ جولای به شمار می رود.
بر اساس این گزارش بهای طلا امروز سه شنبه به یک هزار و ۳۳۵ دلار رسیده است که نسبت به آخرین لحظات مبادلات روز دوشنبه تغییر چندانی نداشته است.
به اعتقاد کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی، قیمت طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار و انتشار امارهای اشتغال آمریکا قرار دارد.
شاخص ارزش دلار در برابر شش ارز معتبر بین المللی با ۰.۱ درصد کاهش روبرو شد و به کمتر از ۹۶.۳۴ واحد رسیده است.
برخی مقامهای ارشد فدرال رزرو آمریکا نیز نسبت به افزایش نرخ بهره در شرایط کنونی و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصادی این کشور هشدار می دهند. فدرال رزرو آمریکا از ابتدای امسال تاکنون نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده است.
فدرال رزرو در نشست دسامبر ۲۰۱۵ برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده است.
تازه ترین آمارهای اقتصادی در انگلیس نشان می دهد که میزان هزینه های خرده فروشی در ماه جولای با کاهش روبرو شده است. بانک مرکزی انگلیس به تازگی تصمیم گرفته است تا نرخ بهره را برای نخستین بار از سال ۲۰۰۹ میلادی کاهش دهد.
بانک مرکزی انگلیس اعلام کرده است که در صورت لزوم حاضر است تا نرخ بهره را طی ماه های آینده نیز کاهش دهد.
میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۶۷ درصد کاهش به ۹۷۳ تن رسیده است. به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا چین و منطقه یورو قرار خواهد داشت.
شاخص قیمت مصرف کننده در چین طی ماه جولای، وضعیت تراز تجاری آلمان و تولیدات صنعتی انگلیس در ماه ژوئن و وضعیت خرده فروشی در آمریکا مهمترین آمارهای اقتصادی است که به زودی منتشر خواهد شد و این آمارها تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه و به نقل از رویترز، وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و نوظهور به خصوص چین و هند نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی این فلز زرد خواهد داشت. گمانه زنی های مربوط به زمان افزایش نرخ بهره آمریکا نیز می تواند عامل مهمی در نوسانات قیمت طلا باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.