کد مطلب: ۴۳۱۴۷۶

طلا از قله ۱۶۰۰ دلار عبور کرد

طلا از قله 1600 دلار عبور کرد

با افزایش نگرانی‌ها از وقوع رکود اقتصادی پس از شیوع ویروس کرونا، قیمت جهانی طلا در ساعات پایانی معاملات روز گذشته از قله هزار و 600 دلار عبور کرد.

به‌دنبال افزایش نگرانی‌ها از وقوع رکود اقتصادی پس از شیوع ویروس مرگبار کرونا، قیمت جهانی طلا در ساعات پایانی معاملات روز گذشته از مرز هزار و 600 دلار عبور کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در معاملات بازارهای آسیایی روز چهارشنبه، هر اونس طلا با 0.12 درصد رشد، به هزار و 601 دلار و 87 سنت در هر اونس رسید.

این اولین بار از زمان تشدید تنش‌ها میان ایالات متحده و ایران است که قیمت طلا از هزار و 600 دلار عبور کرده است.

بر اساس آخرین اخبار، تاکنون دو هزار و چهار نفر بر اثر ویروس کرونا کشته شده و تعداد مبتلایان به آن هم 74 هزار نفر گزارش شده است.

اگرچه اقدامات دولت چین از جمله لغو سفرها، تمدید تعطیلی کارخانه‌ها و ایجد محدودیت در جابجایی‌ها موجب شده سرعت گسترش این ویروس مرگبار آهسته‌تر شود، با این حال نگرانی‌ سرمایه‌گذاران از این وضعیت همچنان ادامه دارد.

بازارهای سرمایه در آسیا و قراردادهای آتی سهام در ایالات متحده در معاملات امروز اندکی رشد تجربه کردند. در هفته‌های اخیر نگرانی‌ها از وقوع رکود اقتصادی موجب شده سرمایه‌گذاران برای دارایی‌های امن ترغیب شوند.

در عین حال، منحنی بازده اوراق قرضه سه‌ماهه و اوراق قرضه 10 ساله آمریکا، طی شبانه‌روز گذشته معکوس شد؛ نشانه ناامیدکننده دیگری از افزایش احتمال وقوع رکود اقتصادی.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان محسوب‌ می‌شود، روز سه‌شنبه با 0.63 درصد رشد 929.84 تن رسیده است.

بر اساس آخرین نظرسنجی کیتکو که جمعه گذشته منتشر شد، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت، ادامه روند صعودی قیمت طلا را پیش‌بینی کرده‌ بودند.

به‌گفته جورج گرو، تحلیلگر بازار طلا، هنوز پیش‌بینی پیامدهای اقتصادی شیوع این ویروس مشخص نیست. با بی‌ثبات شدن بازارهای سرمایه، سرمایه‌گذاران به‌سوی دارایی‌های امن از جمله طلا روی آورده‌اند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.