خبر مهم:

کد مطلب: ۳۲۱۶۳۱

طلا برای تثبیت بالاتر از سطح حمایتی ۱۲۳۰ دلاری تلاش می‌کند

طلا برای تثبیت بالاتر از سطح حمایتی 1230 دلاری تلاش می‌کند

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که نشست فدرال رزرو و برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا خواهد بود.

نشست فدرال رزرو آمریکا در حالی قرار است طی هفته جاری برگزار شود که بعید به نظر می‌رسد در این نشست نرخ بهره تغییری داشته باشد. فدرال رزرو از ابتدای امسال تاکنون 3 بار نرخ بهره را افزایش داده و پیش بینی می‌شود یک بار دیگر نیز در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس این گزارش انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا نیز طی هفته جاری برگزار خواهد شد. نگرانی‌های زیادی در خصوص اوضاع سیاسی آمریکا وجود دارد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، طلا در شرایط کنونی تلاش زیادی را آغاز کرده است تا بتواند بالاتر از سطح حمایتی 1230 دلاری تثبیت شود. تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می‌دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده همچنان به روند صعودی ادامه خواهد داد.

جمهوریخواهان و دموکراتها تلاش زیادی می‌کنند تا کنترل هر دو مجلس آمریکا را در دست بگیرند. به نظر می‌رسد اوضاع سیاسی آمریکا تا حد زیادی به نفع تقاضا و قیمت جهانی طلا خواهد بود.

پیش بینی می‌شود در صورت پیروزی دموکراتها در انتخابات میان دوره‌ای، آن‌ها سعی خواهند کرد تا روند استیضاح دونالد ترامپ را دنبال کنند. بی شک پیروزی دموکراتها یک خبر بسیار بد سیاسی برای ترامپ خواهد بود.

از سوی دیگر مهمترین مساله ای که در نشست فدرال رزرو آمریکا مورد توجه خواهد بود این است که آیا افت شدید شاخص سهام در بازارهای مالی طی هفته‌های اخیر تاثیری بر سیاست‌های پولی و نرخ بهره خواهد داشت یا نه.

منبع: سایت طلا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.