کد مطلب: ۴۲۲۴۴۱

طلا در بازارهای جهانی ارزان شد

طلا در بازارهای جهانی ارزان شد

با صعود بازارهای سهام و کاهش تنشهای خاورمیانه، تب افزایش قیمت طلا در معاملات بازار جهانی فروش کرد و بهای این فلز ارزشمند روز جمعه با کاهش متوالی خود به 1549 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۵۴۷ دلار و ۵۵ سنت رسید. قیمت‌ها روز پنج شنبه حداکثر یک درصد سقوط کرده و به ۱۵۳۹ دلار و ۷۸ سنت رسیدند که پایین ترین قیمت از سوم ژانویه بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، ۱۵۴۹ دلار و ۲۰ سنت معامله شد. معاملات این بازار روز پنج شنبه با حدود شش دلار کاهش قیمت بسته شد.

بهای معاملات طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۲ درصد کاهش داشته که بزرگترین کاهش هفتگی از هفته منتهی به ششم دسامبر است.

در این بین بازارهای سهام جهان پس از اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که حاکی از کاهش تنش‌ها در خاورمیانه بود، صعود کردند.

به گفته استفن اینس، استراتژیست بازار در شرکت اکسی تریدر، بازار طلا تحت تاثیر ریسک پذیری سرمایه گذاران، دلار قوی‌تر و صعود بازارهای سهام قرار دارد. علاوه بر اظهارات اخیر رییس جمهور آمریکا، کنگره آمریکا هم قانونی را برای کاهش اختیارات اجرایی ترامپ علیه ایران تصویب کرده که از تنش‌‌‌ها در خاورمیانه کاسته است.

طلا که در شرایط ابهامات سیاسی و اقتصادی به پناهگاه مطمئن دارایی تبدیل می‌شود، روز چهارشنبه در واکنش به پاسخ کوبنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حمله تروریستی آمریکا، حداکثر ۲.۴ درصد صعود کرده و از مرز ۱۶۰۰ دلار عبور کرده بود.

عاملی که رشد قیمت طلا را محدود کرد، رشد ارزش دلار بود که در مسیر ثبت بزرگترین رشد هفتگی در دو ماه گذشته قرار دارد.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران اکنون منتظر آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا و امضای فاز اول توافق تجاری میان آمریکا و چین هستند.

موجودی طلای «اس پی دی آر گلد تراست» که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز پنج شنبه ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۸۸۲.۱۲ تن رسید که منعکس کننده تمایل کمتر سرمایه گذاران به این فلز ارزشمند است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۲۱۰۲ دلار و ۴۷ سنت رسید.این فلز از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود شش درصد رشد قیمت داشته که بزرگترین رشد قیمت هفتگی در حدود هفت ماه اخیر است.

هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۱۷ دلار و ۸۵ سنت معامله شد و از ابتدای هفته جاری تاکنون یک درصد کاهش قیمت نشان می دهد.

هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۹۶۴ دلار و ۱۰ سنت رسید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.