کد مطلب: ۴۵۰۶۶۹

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

اولین قیمت دلار و طلا در هفته میلادی / طلا به بالاترین سطح ۸ سال اخیر رسید

اولین قیمت دلار و طلا در هفته میلادی / طلا به بالاترین سطح ۸ سال اخیر رسید

به‌دنبال تشدید تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا، اروپا و استرالیا، شاخص دلار در معاملات امروز بدون تغییر باقی ماند. قیمت جهانی طلا اما به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۲ رسید.

شاخص دلار که چند هفته صعودی را پشت سر گذاشته است، تحت تاثیر نگرانی‌ها از تنش‌های جهانی میان چین آمریکا، اروپا و استرالیا، در اولین روز از معاملات هفتگی بدون تغییر باقی ماند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، امروز در سطح ۱۰۰٫۳۲ ایستاد.

گمانه‌زنی‌ها از منفی شدن نرخ بهره در انگلیس اما موجب شد ارزش پوند به کمترین سطح دو ماه گذشته برسد.

هر پوند انگلیس امروز با ۰٫۱ درصد رشد به‌ازای ۱٫۲۰۹۱ دلار مبادله شد.

در عین حال، اقتصاد ژاپن برای اولین بار از سال ۲۰۱۵ تاکنون وارد رکود شد. به این ترتیب ارزش ین ژاپن در برابر دلار آمریکا کاهش یافت. در معاملات روز دوشنبه هر دلار آمریکا به‌ازای ۱۰۷٫۲۵ ین مبادله شد.

با تهدیدهای مجدد آمریکا برای اعمال تحریم علیه شرکت‌ مخابراتی هواوی، بسیاری از سرمایه‌گذاران در انتظار اقدامات تلافی‌جویانه چین هستند.

تنش‌های تجاری در حال حاضر به دو کشور چین و آمریکا محدود نمی‌شود. پس از آنکه استرالیا خواستار تحقیقات جامع و بین‌المللی درباره شیوع ویروس کرونا در چین شد، پکن واردات شماری از کالاها از استرالیا را لغو کرد.

از سوی دیگر رهبر پارلمان اروپا اعلام کرده است که اتحادیه اروپا باید ممنوعیت‌هایی را به‌طور موقت علیه شرکت‌های چینی به اجرا بگذارد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، شرکت‌های چینی در تلاشند تا شرکت‌های اروپایی را که به‌دلیل شیوع کرونا دچار بحران مالی شده‌اند، به بهای ارزانی خریداری کنند.

دلار استرالیا امروز با ۶۵ سنت کاهش، به ۰٫۶۴۲۵ دلار رسید.

آخرین گزارش‌های اقتصادی منتشرشده در آمریکا نشان می‌دهد که در ماه آوریل بیش از ۲۰ میلیون نفر شغل خود را از دست داده‌اند و فروش بخش خرده‌فروشی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۱٫۶ درصد کاهش یافته است.

با این حال، جروم پاول رئیس فدرال‌رزرو آمریکا در سخنرانی شب گذشته خود از بهبود شرایط اقتصادی در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ خبر داد. او اعلام کرد: تولید ناخالص داخلی آمریکا بیش از ۳۰ درصد کاهش می‌یابد، اما رکود دیگری در راه نیست.

نگرانی از تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا موجب شد قیمت جهانی طلا در معاملات امروز به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۲ گذشته برسد.

هر اونس فلز زرد در معاملات روز دوشنبه با ۰٫۹ درصد رشد، با قیمت هزار و ۷۶۱ دلار و ۲۶ سنت معامله شد.

در عین حال، بسته‌های محرک اقتصادی در کشورهای مختلف برای حفظ اقتصاد در برابر کرونا، رشد چشمگیر بازار طلا را به‌دنبال داشته است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدستراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان محسوب می‌شود، روز جمعه با ۰٫۸ رشد به ۱۱۱۳٫۷۸ تن رسیده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نزدیک به پرواز

  • حسن

    افزایش تنش میان ایران و آمریکا طلا را به گرمی 800 تومن این هفته خواهد رساند.

  • ناشناس

    طلا افزایشیست