کد مطلب: ۴۵۱۷۳۹

آخرین پیش‌بینی‌ها از قیمت جهانی فلز زرد

آیا طلا صعود جدیدی را تجربه می‌کند؟

آیا طلا صعود جدیدی را تجربه می‌کند؟

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو که در ۲۲ ماه می منتشر شده، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت به افزایش قیمت طلا در هفته پیش‌رو خوش‌بین هستند.

در هفته‌ای که گذشت، قیمت جهانی طلا با رشد ۰٫۰۲ درصدی مواجه شد. هرچند در روزهای ابتدایی هفته طلا موفق شد به بالاترین سطح هشت سال گذشته برسد، اما خوش‌بینی‌ها به کشف واکسن جدید کرونا ، افت اندک طلا را به‌دنبال داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با این حال، اختلافات میان دو اقتصاد بزرگ جهان یعنی چین و آمریکا از افتِ بیشتر قیمت جلوگیری کرد.

از دیدگاه بسیاری از کارشناسان بازار طلا، تشدید تنش‌های تجاری، رشد قیمت فلز زرد را در هفته آینده به‌دنبال خواهد داشت.

اختلافات میان آمریکا و چین تنها به مناقشات تجاری بر سر همه‌گیری کرونا محدود نمی‌شود. روز جمعه چین اعلام کرد قصد دارد، قانون امنیت ملی را در هنگ‌کنگ اجرایی کند. دونالد ترامپ اما گفته است در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد، واکنش شدیدی نشان خواهد داد.

به‌گفته فیل فلین، تحلیلگر ارشد پرایس فیوچرز گروپ، از یک‌سو بسته‌های محرک مالی و کاهش نرخ‌های بهره و از سوی دیگر تشدید تنش‌ها میان آمریکا و چین موجب رشد قیمت جهانی طلا خواهد شد.

بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در ۲۲ می انجام شده، ۱۷ تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که ۱۰ نفر معادل ۵۹ درصد، رشد قیمت طلا را برای هفته آینده پیش‌بینی کرده‌اند. پنج نفر معادل ۲۹ درصد معتقدند، فلز زرد روند نزولی خواهد داشت و دو نفر معادل ۱۲ درصد هیچ نظری در مورد روند قیمت نداشته‌اند.

از سوی دیگر، از میان هزار و ۸۰۹ نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، هزار و ۳۸ رای‌دهنده، معادل ۵۷ درصد افزایش قیمت طلا و ۴۶۷ نفر، معادل ۲۶ درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. ۳۰۴ نفر از رای‌دهندگان، معادل ۱۷ درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

نظرسنجی کیتکو

نظرسنجی کیتکو ۲۲ می ۲۰۲۰

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده هفته گذشته، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت در مورد آینده کوتاه‌مدت بازار فلز زرد خوش‌بین بودند که پیش‌بینی آنها صحیح بود.

به‌گفته شان لاسک، تحلیلگر ارشد موسسه والش‌تردینگ، هرچند روز پنج‌شنبه بسیاری از سرمایه‌گذاران اقدام به فروش طلا کردند، اما روز جمعه این روند معکوس شد. با توجه به عدم قطعیت موجود و همچنین اختلافات جدید میان چین و آمریکا، بازار طلا رشد خواهد کرد.

ریچارد بیکر، سردبیر نشریه اورکا ماینر، در مصاحبه‌ای با کیتکو نیوز گفته است: دونالد ترامپ قصد دارد از عدم شفافیت چین درباره بیماری کووید-۱۹ برای انتخابات پیش رو در آمریکا به‌نفع خود استفاده کند. به احتمال زیاد مناقشات تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان بار دیگر از سر گرفته خواهد شد. از سوی دیگر تنش‌ها در هنگ‌کنگ به این مساله دامن زده و تمام این بلاتکلیفی‌ها منجر به رشد دارایی‌های امن از جمله قیمت جهانی طلا خواهد شد.

باب هابرکورن، تحلیلگر بازار طلا در موسسه آرجی‌او فیوچرز، از دیگر خوش‌بین‌های بازار طلاست.

به‎گفته او، هرچند بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی و برداشته شدن محدودیت‌ها منجر به ایجاد خوش‌بینی درباره رشد اقتصادی شده است، با این حال، دولت‌ها و بانک‌های مرکزی در سراسر جهان در حال مقروض کردن خود برای مقابله با پیامدهای اقتصادی شیوع کرونا هستند. این روند موجب رشد قیمت فلز گرانبها خواهد شد.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه لاسال فیوچرز، در این زمینه گفته است: با توجه به آنکه طلا طی هفته گذشته متوسط سطح حمایتی ۲۰ روز گذشته را حفظ کرده، انتظار می‌رود، روند صعودی در هفته پیش‌رو ادامه یابد.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی، هرچند به آینده بلندمدت فلز زرد خوش‌بین است، اما پیش‌بینی کرده که احتمالا در هفته آینده اندکی کاهش خواهد یافت.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.