کد مطلب: ۳۹۰۲۰۵

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

قیمت طلا و دلار در اولین روز معاملات / بازارها در انتظار نشست فدرال‌رزرو / افت ۰.۲ درصدی طلا و رشد شاخص دلار

قیمت طلا و دلار در اولین روز معاملات / بازارها در انتظار نشست فدرال‌رزرو / افت 0.2 درصدی طلا و رشد شاخص دلار

به دنبال کاهش انتظارات سرمایه‌گذاران برای کاهش شدید نرخ بهره از سوی فدرال رزرو، قیمت جهانی طلا با افت 0.2 درصدی مواجه شد و شاخص دلار هم اندکی افزایش یافت.

قیمت طلا که روز جمعه به بالاترین سطح شش سال گذشته رسیده بود، در معاملات امروز به دنبال کاهش انتظارات سرمایه‌گذاران برای کاهش شدید نرخ بهره از سوی فدرال رزرو ارزان شد. در عین حال، تشدید تنش‌ها در خاورمیانه از کاهشِ بیشتر فلز زرد جلوگیری کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت جهانی طلا در معاملات روز دوشنبه با 0.2 درصد کاهش به هزار و 422 دلار و 74 سنت به ازای هر اونس رسید. این در حالی است که فلز زرد روز جمعه به هزار و 452 دلار رسیده بود که این رقم بالاترین سطح از ماه می سال2013 محسوب می‌شود.

جان ویلیامز، رئیس فدرال‌رزرو در سخنرانی هفته گذشته خود سیگنال‌های قوی مبنی بر کاهش شدید نرخ بهره داده بود. سیگنال‌های قوی او یکی از دلایل اوج گرفتن قیمت طلا در روزهای پایانی هفته بود.

با این حال بانک مرکزی سخنرانی او را آنچنان جدی جلوه نداد و اعلام شد که این اظهارات بیشتر در بحث‌های آکادمیک است و ارتباطی با اقدامات و سیاست‌های بالقوه در آمریکا ندارد. این مساله کاهش 50 واحدی نرخ بهره در پایان ماه جاری را تضعیف کرد.

در عین حال، وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی نوشته است که فدرال‌رزرو احتمالا در نشست پایانی ماه جاری برای کاهش 25 واحدی نرخ بهره رایزنی خواهد کرد.

در معاملات امروز همچنین شاخص دلار به دنبال کاهش انتظارات از کاهش 50 واحدی نرخ بهره از یک‌سو و تشدید تنش‌ها در خاورمیانه با رشد 0.1 درصدی مواجه شد.

در حالی که سرمایه‌گذاران بازار ارز تمرکز خود را بر تصمیم بانک مرکزی در نشست دو هفته آینده معطوف کرده‌اند، ادامه مذاکرات تجاری ایالات متحده آمریکا و چین برای حل‌وفصل مناقشات تجاری از دیگر عواملی است که بر بازارها تاثیرگذار است.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌شود، امروز در سطح 97.179 واحد قرار گرفت.

رشد شاخص دلار در هفته گذشته 0.35 درصد گزارش شده است.

در معاملات امروز همچنین هر یورو به 1.12 دلار رسید. هر دلار هم به ازای 108 ین مبادله شد و به بالاترین سطح از چهارشنبه هفته گذشته رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.