کد مطلب: ۲۱۷۴۰۲

طی ۲ ماه آینده مشکلات تجاری با روسیه حل خواهد شد

طی 2 ماه آینده مشکلات تجاری با روسیه حل خواهد شد

در توافق‌نامه‌های امضا شده بین طرف ایرانی و روسی در سفر اخیر کرباسیان به این کشور ذکر شده که مشکلات در دو ماه آینده حل شود. به گفته عسگراولادی فعالان بخش خصوصی حل مشکلات تجاری را پیگیری می‌کنند.

در توافق‌نامه‌های امضا شده بین طرف ایرانی و روسی در سفر اخیر کرباسیان به این کشور ذکر شده که مشکلات در دوماه آینده حل شود. به گفته عسگراولادی فعالان بخش خصوصی حل مشکلات تجاری را پیگیری می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حمل‌ونقل، مسائل بانکی و روادید از مشکلات اصلی در روابط تجاری ایران روسیه است. مشکلاتی که به گفته رئیس اتاق ایران و روسیه پس از سفر وزیر اقتصاد کشورمان قرار است ظرف دوماه حل شود.

اسدالله عسگراولادی، در این‌باره گفت: مشکلات اساسی و اصلی در تجارت ایران و روسیه در این سفر با همتایان روسی مطرح شد.

در اتاق فدرال روسیه با فعالان بخش خصوصی و در ادامه با معاون نخست وزیر جلساتی برگزار شد که در آن قول حل مشکلات تجاری بین دو کشور داده شده است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: حجم مبادلات تجاری بین دو کشور 2.2 میلیارد دلار است که بیشتر به واردات اختصاص پیدا می‌کند و صادرات ما کمتر است. قرار است در شش ماه آینده این عدد به دو برابر برسد.

عسگراولادی با اشاره به امضای ده‌ها پروتکل و موافقت نامه بین طرفین در زمینه‌های نفت، کشاورزی و نانو گفت: اجرای موافقت نامه‌ها باید پیگیری شود.

در این موافقت نامه‌ها با ایجاد مرکزی تجاری ایران در روسیه و احیای اتاق کشورهای ساحل دریای مازندران که مدتی است کار نمی‌کند، موافق شده است.

رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه ادامه داد: در حال حاضر یک بانک روسی با طرف ایرانی کار می‌کند که قرار است این تعداد به چهار بانک برسد.

بانک کشاورزی و بانک صادرات روسیه هم در آینده با ایران همکاری می‌کنند.

به گفته عسگراولادی طرف روسی قول داده تا روادید گردشگران ایرانی ظرف سه روز و روادید یک ساله بازرگانان در ده روز صادر شود و در موافقت نامه‌ها ذکر شده که مشکلات تجاری و مسائلی از این دست در دوماه آینده حل و فصل خواهد شد.

منبع: اتاق تهران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.