کد مطلب: ۱۶۰۵۸۸

معاون شرکت تولید نیروی برق حرارتی:

ظرفیت تولید برق در نیروگاه‌های حرارتی به ۶۲ هزار مگاوات رسید

ظرفیت تولید برق در نیروگاه‌های حرارتی به 62 هزار مگاوات رسید

معاون برنامه‌ریزی شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: از 77 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های سراسر کشور، بیش از 62 هزار مگاوات آن به نیروگاه‌های بخاری، گازی و سیکل ترکیبی اختصاص دارد.

حمیدرضا عظیمی افزود: از 62 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی، ظرفیت نیروگاه‌های بخاری 15 هزار و 829 مگاوات است که 20.5 درصد سهم کل نیروگاه‌های کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی اضافه کرد: ظرفیت نیروگاه‌های گازی 27 هزار و 258 مگاوات است که 35.35 درصد از ظرفیت نصب شده کل کشور را تشکیل می‌دهند؛ همچنین ظرفیت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی نیز 19 هزار و 470 مگاوات است که سهمی 25.25 درصدی در نیروگاه‌های نصب شده را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی افزود: بقیه ظرفیت ایجادشده در نیروگاه‌های کشور مربوط به نیروگاه‌های برق‌آبی، اتمی، تولید پراکنده، دیزلی و تجدیدپذیر است.

وی ادامه داد: به این ترتیب بیش از 81.1 درصد از ظرفیت نصب شده صنعت برق، متعلق به نیروگاه‌های حرارتی تحت راهبری شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی است.

عظیمی در مورد سهم 91.8 درصدی این نیروگاه‌ها در تولید برق کشور در سال 95 نیز گفت: از 289 میلیارد کیلووات ساعت برق تولیدشده در سال 95، نیروگاه‌های بخاری 85 میلیارد کیلووات ساعت، نیروگاه‌های گازی 76.7 میلیارد کیلووات ساعت، نیروگاه‌های سیکل ترکیبی 103.9 میلیارد کیلووات ساعت برق تولید کرده‌اند.

وی افزود: نیروگاه‌های سیکل ترکیبی با 35.9 درصد از کل تولید برق کشور، بیشترین سهم تولید نیروگاهی کشور را به خود اختصاص داده است.

هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی چندی پیش اعلام کرد: در طول چهار سال فعالیت دولت یازدهم، 54 واحد نیروگاهی جدید به بهره‌برداری رسید و به این ترتیب هشت هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های کشور اضافه شد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این 54 واحد نیروگاهی، ظرفیت نیروگاه‌های کشور به مرز 77 هزار مگاوات رسیده است.

افزایش ظرفیت نیروگاهی کشور از آنجا مورد توجه قرار گرفته است که با افزایش شدید مصرف برق در کشور روبرو هستیم؛ مصرف برق امسال بارها رکود سال‌های قبل را شکست و در زمان اوج مصرف به 55 هزار و 400 مگاوات رسید.

محمودرضا حقی‌فام معاون هماهنگی توزیع شرکت سهامی مادرتخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) هفته گذشته در مورد میزان مصرف برق در زمان اوج مصرف امسال گفت: ظرفیت مصرف برق به میزان بیش از 60 هزار مگاوات در زمان اوج مصرف وجود داشت اما با برخی اقدام‌ها مصرف را در کانال 55 هزار مگاوات کنترل کردیم.

وی اعلام کرد: امسال در ساعت‌های اوج مصرف چهار هزار و 700 مگاوات پیک‌سایی (مدیریت مصرف با همکاری مشترکان بخش صنعت و کشاورزی) داشتیم و 300 مگاوات نیز خاموشی اعمال شد؛ علاوه بر این، حدود 700 مگاوات نیز کاهش مصرف دستوری در بین مشترکان پرمصرف داشتیم.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.