خبر مهم:

کد مطلب: ۴۴۲۱۰۶

عادی‌سازی زندگی مردم در شرایط کرونا چقدر محتمل است؟

عادی‌سازی زندگی مردم در شرایط کرونا چقدر محتمل است؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: واقعیت این است که هر چند ما از ایجاد بحران جدی در طول یک ماه و نیم اخیر جلوگیری کرده‌ایم ولی اگر قرار باشد روند عادی‌سازی به زندگی مردم بازگردد بحران جدی‌تری در پیش خواهیم داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فرمانده ویژه پلیس راه شرق استان تهران گفت: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه این هفته سفر به استان‌های شمالی از مسیر جاده‌های هراز و فیروزکوه افزایش یافته است و هموطنان بدون توجه به توصیه‌های بهداشتی و هشدارهای پلیس راهی سفر می‌شوند.

سیاوش محبی افزود: دیروز ترافیک در جاده‌های هراز و فیروزکوه نیمه سنگین بود و در ساعات پایانی روز شاهد افزایش تردد در این محدوده بودیم.

فرمانده ویژه پلیس راه شرق استان تهران گفت: خروج از خانه آغاز سفر محسوب می‌شود، برخی از شهروندان سرکشی به ویلاهای خود در شهرهای دماوند، آبسرد و دیگر مناطق را سفر نمی‌دانند و در جاده‌های شرق استان تهران تردد دارند.

محبی با اشاره به ادامه طرح غربالگری در جاده‌های منتهی به استان‌های شمالی اظهار کرد: گشت‌های بازرسی و غربالگری کووید ۱۹در مسیر استان‌های شمالی فعال هستند و تردد تمامی مسافران را کنترل می‌کنند. ‌

وی با اشاره به شرایط نامناسب سفر تاکید کرد: هموطنان سفرهای غیر ضروری را لغو کنند. ‌محبی با بیان این که هیچ محدودیتی در جاده‌های هراز و فیروزکوه اعمال نشده است، تاکید کرد: محدودیت‌های جدید درصورت افزایش ترددخودروها و شرایط نامناسب جوی اعلام و توسط ماموران در جاده‌ها اعمال خواهد شد.

‌اردیبهشت و خرداد سختی در پیش خواهیم داشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: واقعیت این است که هر چند ما از ایجاد بحران جدی در طول یک ماه و نیم اخیر جلوگیری کرده‌ایم ولی اگر قرار باشد روند عادی‌سازی به زندگی مردم بازگردد بحران جدی‌تری در پیش خواهیم داشت.

حسین کریم افزود: طی یک ماه و نیم گذشته به کمک همیاری و مشارکت مردم، تلاش کادر بهداشت و درمان، همکاری ارگان‌های درگیر با موضوع کرونا و اطلاع‌رسانی درست اصحاب رسانه توانسته‌ایم تا حد قابل قبولی در مقابله با ویروس کرونا پیروز شویم. در روزهای اول شیوع کرونا در البرز با مشکلات خاصی مواجه بودیم که کمبود تجهیزات و امکانات محافظتی، ترس و اضطراب گسترده در میان مردم، قاچاق تجهیزات بهداشتی و درمانی، ناهماهنگی در توزیع اقلام ضدعفونی کننده و کمبود امکانات درمانی بخشی از آنها بود. ‌

وی گفت: طی این مدت به رغم فشار و استرسی که به کادر بهداشت و درمان استان وارد شد، تک تک آنها مثل سربازان دوران جنگ در محل خدمت خود حاضر بودند و بدون استراحت برای حفظ سلامت و جان همشهریانمان تلاش کرده‌اند که با تلاش اعضای ستاد مدیریت کرونای استان امروز به جایی رسیده‌ایم که برای بیش از ۷۵درصد البرز نشینان تست غربالگری انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: خوشبختانه بعد از پیک اولیه این بیماری به وضع مناسبی در استان رسیده‌ایم و تعداد بیماران بستری از ۵۰۵نفر به ۴۳۰نفر رسیده است. علاوه براین طی این مدت موفق شده‌ایم سن ابتلا به این بیماری را بالاتر ببریم و به این ترتیب آمار جوانانی که بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند را کاهش دهیم.

کریم افزود: متوسط سن ابتلا به کرونا در البرز طی روزهای اول شیوع ۵۰سال بود که اکنون به حدود ۶۰سال رسیده است..

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز تاکید کرد: اگر با آغاز فعالیت اصناف، بانک‌ها، ادارات و … مردم بخواهند مثل روزهای عادی و بدون رعایت اصول بهداشت فردی و رعایت اصل فاصله‌گذاری اجتماعی در فضاهای عمومی تردد داشته باشند، به احتمال زیاد اردیبهشت و خرداد سختی در پیش خواهیم داشت و اگر مردم رعایت نکنند هر مغازه، اداره، بانک و… می‌تواند منتقل کننده ویروس باشند.

وی با بیان این که هنور بخشی از تصمیم‌گیری دولت برای عادی‌سازی امور انجام نشده و ۳۰ فروردین در این باره تصمیم‌گیری می‌شود، ادامه داد: افکارعمومی نباید اجازه دهد برخی شرایط عادی جلوه داده شود.

کرونا کوچ عشایر را به تاخیر انداخت

قائم مقام سازمان امور عشایری کشور گفت: کوچ عشایر از مناطق قشلاقی استان‌های جنوب کشور به مناطق ییلاقی به تدریج و با مدیریت و غربالگری سلامت تا پایان فروردین ماه انجام می‌شود.

شاهپور علایی مقدم افزود: کوچ عشایر همه ساله از اواسط اسفند تا اواسط خرداد ماه با توجه به شرایط‌ آب و هوایی مناطق مختلف انجام می‌شود به طوری که تعیین زمان کوچ عشایر در پروانه چرا یا طرح‌های مرتعداری قید شده است که عشایر چه زمانی می‌توانند کوچ بهاره از قشلاق به ییلاق (برعکس ) را داشته باشند. ‌

وی اظهارداشت: اما در برخی مواقع به دلیل برخی بروز حوادث غیرمترقبه با هماهنگی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و سازمان حفاظت محیط زیست زمان تقویم کوچ جابه جا می‌شود.

علایی مقدم تاکید کرد: اکنون در بحث شیوع بیماری کووید۱۹ برای حفظ سلامت جمعیت عشایر و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا از اواسط اسفندماه سال ۹۸ زمان کوچ از قشلاق با تاخیر یک ماهه به ییلاق از سوی سازمان امور عشایری به استان‌ها ابلاغ شد که عشایر هم این موضوع را رعایت کردند.

جلوگیری از ورود ۱۲ هزار و ۶۰۰ خودروی غیربومی به همدان

رئیس پلیس راهور استان همدان گفت: عوامل پلیس راهور از ابتدای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تاکنون از ورود ۱۲هزار و ۶۰۰دستگاه خودرو غیربومی به داخل این استان جلوگیری کرده‌اند.

سرهنگ علی فکری افزود: ۷۰درصد این تعداد خودرو قصد ورود به مرکز استان همدان و ۳۰درصد به دیگر شهرستان‌ها را داشتند که پلیس از تردد آنها جلوگیری به عمل آورد. بیشتر این خودروها متعلق به استان های تهران، البرز، زنجان، کردستان و کرمانشاه بودند و خودروهای دارای شماره انتظامی قم، گیلان و مازندران در رتبه های ۱۷تا ۲۰قرار دارند.

وی با بیان این که طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا پایان ماه جاری ادامه دارد، گفت: به دنبال اجرای این طرح ۳۴۶دستگاه خودرو در این استان هر یک ۵۰۰ هزار تومان جریمه و به صورت سیستمی این خودروها توقیف شدند.

فکری ادامه داد: برای این خودروها در سامانه پلیس شکایت ثبت شده است بنابراین مالکان آنها باید هنگام بازگشت به محل سکونت در نخستین فرصت خودرو را تحویل پارکینگ دهند در غیر این صورت ماموران راهور در صورت مشاهده این قبیل وسایل نقلیه، آنها را توقیف و راهی پارکینگ می‌کنند.

منبع: روزنامه اطلاعات

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.