کد مطلب: ۲۴۵۵۴۸

عدم تعادل تجاری چین با آمریکا یک مشکل بلندمدت است

عدم تعادل تجاری چین با آمریکا یک مشکل بلندمدت است

رئیس بانک مرکزی چین تاکید کرد، عدم تعادل بزرگ تجاری چین با ایالات متحده یک مشکل ساختاری و بلندمدت است.

"یی گانگ" رئیس بانک مرکزی چین در مصاحبه‌ای تاکید کرد: عدم تعادل تجاری بین آمریکا و چین یک مشکل و چالش بلندمدت و ساختاری است و باید با عقلانیت با آن برخورد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گانگ که در ماه مارس به عنوان رئیس بانک مرکزی چین انتخاب شده است، خواستار تلاش‌های قاطع آمریکا و چین برای حل و فصل منازعه تجاری شده است.

اظهارات رئیس بانک مرکزی چین در شرایطی است که نشست دو روزه مقام‌های ارشد تجاری و اقتصادی آمریکا و چین در پکن بدون نتیجه مشخصی پایان یافته است.

وی بر تمرکز سیاست‌های پولی چین برای حمایت از رشد و رونق اقتصادی تاکید کرد و گفت: کاهش ریسک مالی از مهمترین اولویت‌های بانک مرکزی چین است. بانک مرکزی چین حدود یک سال است که در بازار ارزهای خارجی دخالت نکرده است.

کاخ سفید نیز اعلام کرده است که یک مقام ارشد اقتصادی چین هفته آینده به واشنگتن سفر می‌کند تا مذاکرات تجاری را با دولت ترامپ از سر بگیرد.

دولت آمریکا تهدید کرده است که تعرفه‌های تجاری به ارزش 150 میلیارد دلار علیه واردات کالا و خدمات چین اعمال خواهد کرد.

ترامپ از چین خواسته است تا مازاد تجاری خود با آمریکا را تا سال 2020 میلادی بیش از 200 میلیارد دلار کاهش دهد. مازاد تجاری چین با آمریکا سال گذشته به 370 میلیارد دلار رسیده است.

سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید در این باره به خبرنگاران گفت: ما در حال همکاری بر روی مسائلی هستیم که فکر می‌کنیم برای همه مهم خواهد بود.

منبع: طلانیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.