کد مطلب: ۳۳۶۷۹۳

عراق ۹۰ روز از تحریم خرید برق ایران معاف شد

عراق ۹۰ روز از تحریم خرید برق ایران معاف شد

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید برای یک دوره ۹۰ روزه پرداخت‌های مربوط به خرید برق توسط عراق از ایران را از تحریم‌ها معاف کرده است.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید برای یک دوره ۹۰ روزه پرداخت‌های مربوط به خرید برق توسط عراق از ایران را از تحریم‌ها معاف کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا جمعه گفت دولت این کشور معافیتی ۹۰ روزه به عراق اعطا کرده تا این کشور بتواند کماکان پرداخت‌های مربوط به خرید برق از ایران را ادامه دهد.

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» از آبان‌ماه سال جاری تحریم‌های مربوط به صادرات انرژی ایران را از سر گرفت. واشنگتن، علی‌رغم این مجبور شده برخی از مشتری‌های ایران را از این تحریم‌ها معاف کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که خبرگزاری رویترز اشاره‌ای به نامش نکرده گفته واشنگتن در حال همکاری با عراق برای کاستن از وابستگی این کشور به گاز طبیعی ایران است.

پیش از این یک مقام ارشد دولت عراق و یک مقام بانک مرکزی این کشور گفته‌ بودند بغداد در حال مذاکره با واشنگتن درباره نحوه پرداخت بهای مربوط به واردات انرژی از ایران است. دولت ترامپ گفته عراق نباید بهای این مبادلات را به یورو یا دلار آمریکا پرداخت کند.

تحریم‌های آمریکا بعد از خروج این کشور از «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) اعمال شده‌اند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد.

ترامپ شامگاه دوشنبه ۱۵ مردادماه با امضای فرمانی رسما دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد. دومین بسته تحریم‌ها که بخش‌های کشتی‌رانی، مالی و انرژی ایران را هدف قرار می‌دهند هم از روز ۱۴ آبان‌ماه از سر گرفته شده‌اند.

تصمیم ترامپ با مخالفت‌های زیادی در سراسر جهان رو به شده است و غیر از رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی، جامعه جهانی با آن مخالفت کرده‌اند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.